Green Brands roku 2024

Mezinárodní organizace Green Brands ocenila „zelené“ společnosti a produkty z České republiky, Slovenska, Maďarska a Rakouska. Ocenění získaly i Zelené osobnosti pro rok 2024.

Green Brands oceňuje osobnosti, produkty, potraviny, služby a společnosti, které prokazatelně praktikují ekologickou udržitelnost a zaslouží si tak vysoké národní a mezinárodní uznání. Za 13 let působení získalo ocenění Green Brands více než 300 značek z více než 900 nominovaných.

Předávání ocenění ocenění Green Brands se konalo 3. prosince v historických prostorách Palais Niederösterreich ve Vídni za přítomností více než 270 hostů, včetně rakouské Ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler. „Jsem nesmírně potěšen, že se rodina Green Brands rozrůstá a že budova našeho sídla je již příliš malá pro všechny oceněné značky, které si letos převezmou ocenění,“ řekl v úvodním projevu Peter Lieber, prezident Rakouského svazu obchodu a garant Green Brands v úvodním projevu.

„Green Brands je jedna z nejstarších, nezávislých, transparentních, důvěryhodných a spolehlivých ekologických certifikací v Evropě, kterou může získat každý, bez ohledu na odvětví nebo velikost společnosti, která působí udržitelně nebo poskytuje udržitelné služby nebo výrobky,“ řekl András Wiszkidenszky, regionální ředitel Green Brands.

Oceněné značky od drogerie po banku

Ocenění Green Brands uděluje odborná porota na základě auditu a třístupňového výběrového procesu, který prověří ekologické fungování, aktivní kroky směrem k udržitelnosti a společenskou odpovědnost nominovaných značek. Na základě pozitivních výsledků auditu získaly ocenění v České republice značky Alterra, Biosonne, lavera, DEDRA enerBiO, alverde, dmBio a Frosch. Na Slovensku to byly značky: BKS Bank, Kneipp, Goldbeck CEE South, Alverde, dmBio a Frosch.

Součástí večera bylo i předávání speciálních ocenění, pro Slovensko a Českou republiku šlo o ocenění pro Green Brands Zelené osobnosti 2024. Ocenění je určeno pro osobnosti, které jsou přesvědčeny o důležitosti podpory životního prostředí a které se v tomto duchu aktivně podílejí na propagaci a zvyšování povědomí o udržitelnosti.

Zelená osobnost 2024 pro Českou republiku

Infografiky projektu Fakta o klimatu jasně a srozumitelně ukazují informace a trendy, které jsou často skryty ve stovkách stran dokumentů. Používají je klimatičtí nadšenci, média, najdete je na energetických fórech nebo v komunikaci ministerstev. Komplexnost obtížně uchopitelných témat dokáží srozumitelně shrnout na dvou stránkách. Od svého spuštění v roce 2019 se staly vyhledávaným a spolehlivým zdrojem informací o klimatu.

Česká odborná i laická veřejnost za tento počin vděčí týmu kolem iniciátora myšlenky Ondráše Přibyly. Jeho přínos ocenili i respondenti ve veřejném hlasování a odborná porota mu následně udělila titul Green Brands Osobnost roku 2024.

Zelená osobnost 2024 pro Slovenskou republiku

Cesta Danky Daubnerové k tématu udržitelnosti začala před více než deseti lety při přípravě úvěrového programu zaměřeného na energetickou efektivitu budov a průmyslu. Program měl velký úspěch a jeho praktický přínos ocenili klienti hlavně v době nárůstu cen energií. Poté, co se v oblasti udržitelnosti začala přijímat legislativa a bylo třeba zastřešit její implementaci v Tatra bance, kde Danka Daubnerová působí, přirozeně navázala na předchozí zkušenosti a kontakty a přijala nabídku plně se věnovat tématu ESG v úvěrovém procesu firem.

Díky jejímu dlouholetému nasazení v edukaci značek i široké veřejnosti v oblasti udržitelnosti Danku Daubnerovou respondenti ve veřejné anketě nominovali do užšího výběru a odborná porota jí následně udělila titul Green Brands Osobnost roku 2024 pro Slovensko.

 

Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 12.2024…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.