dm má za sebou 30 úspěšných let na českém trhu

dm se v i jubilejním 30. roce na českém trhu dařilo. Podle Markéty Kajabové, jednatelky společnosti dm, se dařilo především díky dm dlouhodobým cenám, cenově příznivým produktům dm značek a atraktivnímu věrnostnímu programu.

Společnost dm drogerie markt završila svůj jubilejní 30. rok na tuzemském trhu vynikajícím výsledkem. Za obchodní rok 2021/2022 (1. října 2021–30. září 2022) dokázala dynamicky navýšit obrat o 11,38 % na 13,8 mld. Kč, a tím potvrdit stále rostoucí oblibu u svých zákazníků.

Oslavy 30 let působení na trhu jste se rozhodli propojit s projekty v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti. O jaké projekty se konkrétně jedná? 

Úspěšných 30 let na českém trhu jsme náležitě oslavili. Ani tentokrát jsme nechtěli rozdávat slevy, soutěžit o auta nebo zájezdy. V souladu s naší firemní filozofií o příkladném působení ve svém okolí jsme se rozhodli podpořit 30 regionálních projektů, které se věnují trvalé udržitelnosti. Do finanční podpory se zapojili i naši dodavatelé speciálními balíčky spolupráce a zákazníci. Zakoupením výroční edice ekologických bavlněných tašek přispěl každý zákazník 30 korunami.

Podpořili jsme například projekty, které si kladou za cíl podporu ekosystémů, urban farming či edukaci budoucích generací. Dodatečně jsme vybrali také dva projekty v jižních Čechách, kde společnost dm sídlí. Dohromady dosáhla výše podpory všech projektů 12 milionu korun.

Seznam vítězných projektů najdete na webových stránkách dm {SPOLEČNĚ} (dm-spolecne.cz).

Trvalá udržitelnost je dlouhodobě tématem, kterým se dm zabývá. Máte v tomto směru nějaké nové aktivity? 

Trvalá udržitelnost je dlouhodobě naší prioritou, stala se součástí naší filozofie. Dbát na udržitelnost totiž jinými slovy znamená pečovat o budoucnost příštích generací. Změna klimatu a spotřeba neobnovitelných surovin jsou výzvy, které nesmíme vzhledem k současné energetické krizi odsunout do pozadí. Na střeše centrální správy a distribučního centra máme proto fotovoltaické panely, distribuční centrum využívá kogenerační jednotku. Kde je to možné, využívají naše prodejny zelenou energii, používáme úsporná led světla. Rozšiřujeme aktivity dm programu Project Tomorrow, který byl zahájen v předchozím obchodním roce napříč všemi zeměmi skupiny dm. Ty zahrnují finalizaci vůbec první ekologické bilance pro každou zemi skupiny dm, přípravu plánu na urychlené nahrazení plynu jako zdroje tepla v prodejnách a centrálních správách a podporu udržitelných produktů v sortimentu. To je jen několik příkladů společného úsilí o neustálé snižování ekologické stopy celého společenství dm. O všech těchto aktivitách a opatřeních se snažíme informovat a edukovat naše zákazníky i spolupracovníky. Například prostřednictvím podcastové minisérie Udržitelná budoucnost, jejíž první díl je dostupný na YouTube kanálu dm, na Spotify a dalších běžných platformách.

V polovině září jste představili značku no planet b. V čem tento projekt spočívá? 

Věříme, že nejen zákazníky, kteří společně s námi usilují o udržitelnou budoucnost, potěšila naše nová značka no planet b založená na principu upcyklace. Využívá suroviny, které nenajdou upotřebení v jiných odvětvích, přestože jsou stále plnohodnotným zdrojem pečujících složek. Například sprchovému gelu dodávají svěží náboj grapefruitové slupky, které se odstraňují při výrobě džusu a běžně se likvidují. Tuhý sprchový gel zase obsahuje olej z borůvek, jenž nenajde využití při výrobě müsli tyčinek. Značka no planet b tak šetří přírodní zdroje, které jsou příliš cenné na to, aby se jimi plýtvalo. V současné době nabízíme v prodejnách dm a na online shopu dm.cz dvanáct produktů. Jedná se o šampon a balzám na vlasy, tekuté mýdlo, sprchový gel, tuhý šampon a tuhé mýdlo v různých vůních a z různých ingrediencí. Všechny produkty no planet b obsahují složky, které jsou z 94 až 99 % přírodního původu. Zároveň jsou z 85 až 98 % dobře biologicky odbouratelné.

V současné době dvouciferné inflace, jste oznámili, že interní inflace prodejních cen dosáhla v uplynulém finančním roce 0,67 %. Jak se to podařilo a jak se bude cenová strategie dm vyvíjet?

V posledních měsících bylo naší prioritou nastavení opatření proti zdražování. Proto každý pohyb nákupních cen ze strany dodavatelů důkladně prověřujeme, projednáváme a snažíme se minimalizovat vlivy na navýšení našich prodejních cen. K nárůstu efektivity a produktivity práce přispěly větší míra automatizace, digitalizace a prohloubení mezinárodní spolupráce, a i díky tomu se nám podařilo udržet interní inflaci (průměrná cena prodaného kusu) prodejních cen na pouhých 0,67 %.

Pilířem naší cenové strategie i v následujícím období bude garance dm dlouhodobých cen. Zákazníci tedy nemusí nakupovat své oblíbené produkty do zásoby a hnát se za slevami. Tyto produkty naopak zakoupí pohodlně tehdy, kdy potřebují a v čase, který se jim hodí.

Zákazníci mohou kromě dm dlouhodobých cen využívat výhody věrnostního programu active beauty. Při uplatnění slev plynoucích z věrnostního programu ušetřili zákazníci za uplynulý obchodní rok více než 4 procenta z ceny všech nákupů.

Jak vám pomáhají moderní technologie při hledání provozních úspor? 

Zavádění moderních technologií nám samozřejmě usnadňuje práci. Například pořízením automatické balící linky v distribučním centru zrychlíme zabalení palet se zbožím do prodejen a snížíme chybovost způsobenou lidským faktorem. Používání smartphonů místo mobilních terminálů si pochvalují naši spolupracovníci v prodejnách. Díky této výměně se zjednodušily procesy zbožového hospodářství a zlepšily se možnosti odborného poradenství zákazníkům.

Již čtyři roky funguje v České republice také online shop dm.cz. Jak se podařilo propojit online a offline nakupování? 

Mezi priority naší společnosti se řadí komplexní omnichannel strategie, která úzce propojuje nákup a služby stacionárního a digitálního světa. Důležitým krokem proto bylo spuštění aplikace Moje dm v dubnu letošního roku. Vznikla tak nová služba, která propojuje online a offline nabídku dm drogerie a vyjde maximálně vstříc potřebám všech našich zákazníků. Aplikace nabízí jednodušší, rychlejší a pohodlnější nákup. Zároveň umožnuje například nakupování v online shopu, prohlížení historie a zrychlený nákup již zakoupeného zboží, kontrolu dostupnosti produktů v prodejně či skenování informací o vybraném zboží pomocí EAN kódu. Příjemný benefit představuje i nákupní seznam, který lze sdílet s rodinou či přáteli.  K 30. září 2022 si novou aplikaci stáhlo více než 300 tisíc zákazníků.

Které služby zákazníci nejvíce oceňují? 

Čím dál více zákazníků využívá možnosti expresního vyzvednutí online zásilek v prodejnách dm. Od jeho zavedení v září 2021 do konce září 2022 bylo více než 67 tisíc objednávek vyřízeno tímto způsobem. Od května 2022 si mohou zákazníci převzít své objednávky v libovolné prodejně dm nejpozději 90 minut od jejich zaplacení. Doba pro vyzvednutí se zkrátila z původních 3 hodin. Expresní vyřizování objednávek šetří čas nakupujících, snižuje spotřebu obalového materiálu u klasických online zásilek i negativní vliv dopravy na životní prostředí.

Ze zajímavých novinek poslední doby můžeme zmínit možnost tisku personalizovaných etiket na produkty dm značek v prodejně dm v OC Nový Smíchov. V tuto chvíli se jedná o pilotní test na jedné prodejně a předpokládáme, že zájem o personalizované etikety bude růst v období před Vánoci. Tuto službu vnímáme jako další nástroj pro zatraktivnění produktů našich dm značek, u kterých zákazníci dlouhodobě oceňují vynikající poměr kvality a ceny.

Vysoký standard služeb nabízených našim zákazníkům dokládají nedávno získaná ocenění v Národní ceně kvality České republiky. Zvítězili jsme v programu EXCELENCE a navíc jsme se stali absolutním vítězem Národní ceny kvality.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 12.2022…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.