Aplikace nahrazují plastové věrnostní karty

V aplikaci se musí uživatelé rychle zorientovat. Předpokladem úspěchu je intuitivní ovládání. Naopak časté aktualizace uživatele rozčilují. Doba, kdy jsme měli plné peněženky věrnostních kartiček končí. Obchodníci je nahrazují mobilními aplikacemi, které zákazníkovi umí nabídnout daleko více než jejich plastoví předchůdci.

Mobilní aplikace ovládli trh. Zákazník je rád využívá a oceňuje jejich výhody – má je vždy při ruce, protože bez svého mobilu se dnes prakticky nikdo ani nehne. Stávají se tak nástrojem konkurenčního boje nejen mezi obchodníky ale i v dalších oblastech jako je bankovnictví nebo cestovní ruch. Investice do robustních aplikací a rozšiřování jejich funkcí je tak aktuálním trendem.

Můj Albert odměňuje uživatele za to, že jedí lépe

Aplikace Můj Albert slouží jako věrnostní program, aktuální leták, nákupní seznam i inspirace v podobě zdravých receptů. Uživatele odměňuje kredity za všechny nákupy, a navíc za výběr zdravých produktů. Možnost otestovat a používat ji měli v předstihu zaměstnanci, a také zákazníci šesti jihlavských prodejen. Od 14. dubna ji mohou používat všichni zákazníci více než tří stovek obchodů Albert. „Jde o unikátní věrnostní program, který odměňuje zákazníky za to, že jedí lépe. Přístupem ke zdravému životnímu stylu pro co nejširší počet lidí přímo navazujeme na naši misi pomáhat lidem jíst a žít lépe,“ vysvětluje Bram Neervoort, ředitel digitálu a strategie ve společnosti Albert. Aplikace uživatelům připisuje kredity za všechny nákupy a zároveň je automaticky odměňuje za výběr produktů s certifikátem bio, výrobků značky Nature´s Promise a také za vybrané zdravé potraviny. Kredity zákazníci následně promění na peníze, které se odečítají z ceny dalšího nákupu.

Kromě pohodlného užívání a mnohých funkcí ušetří aplikace Můj Albert i statisíce plastových kartiček, které se běžně při věrnostních programech užívají. Zároveň zákazníkům umožňuje nechat si do aplikace zasílat elektronickou účtenku místo papírové. Díky tomu by dle odhadů mohlo dojít k úsporám až několika stovek kilometrů účtenkového papíru jenom do konce tohoto roku. Aplikace navíc zachovává pro zákazníky historii nákupů v řádu let. Nejpoužívanějšími funkcemi aplikace Můj Albert jsou týdenní nabídky, sekce produktů šitých na míru a také vytváření nákupních seznamů.

K 11. květnu, tedy za necelý měsíc, si aplikaci Můj Albert stáhlo 600 tis. zákazníků a stala se nejvíce stahovanou aplikací v žebříčku Google Play pro mobilní zařízení.

Penny představilo novou digitální kartu Moje Penny

Penny představilo počátkem května inovovaný věrnostní program pro stálé zákazníky. „Věrnostní program jsme rozšířili o nové funkce a výhody, abychom tak odměnili naše stálé zákazníky. Na první pohled nejvíce viditelnou změnou je, že zákazníkům nabídneme více druhů Penny karty. Díky tomu bude náš věrnostní program dostupnější ještě širšímu počtu zákazníků než doposud,“ říká Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu společnosti Penny. „Někteří zákazníci preferují tradiční plastovou Penny kartu a stačí jim pouze základní výhody, které karta poskytuje. Jiní chtějí využívat více výhod a zároveň aktivně používat aplikaci ve svém mobilním telefonu. Proto jsme chtěli dát zákazníkům možnost volby. Nyní si mohou zvolit jednu ze tří variant,“ doplňuje Vít Vojtěch.

První možností je Základní slevová karta, o kterou si zájemce může zažádat na jakékoliv prodejně Penny. V tomto případě není nutná registrace a platnost karty není časově omezena. Tato karta vychází vstříc zejména seniorům a technicky méně zdatným zákazníkům, kteří nechtějí, nebo nejsou zvyklí aktivně využívat chytrý telefon. Druhá věrnostní karta je plně digitální a je propojená s aplikací Penny. Při nákupech funguje načtení digitální karty na pokladně stejně jako u karty plastové. Kromě výhod základní karty, mohou vlastníci digitální karty prostřednictvím aplikace využívat slevové kupony na vybrané výrobky, mohou se účastnit exkluzivních soutěží, využívat slevy na zájezdy při využití služby Penny dovolená a další výhody. Třetí možnost věrnostní karty se vztahuje na uživatele, kteří se do věrnostního programu registrovali v minulosti a Penny kartu již vlastní. Zákazník si může ponechat stávající kartu, pouze si stáhne novou aplikace Penny.

Nová aplikace Penny přináší oproti původní verzi několik novinek a vylepšení. Nově v ní jsou slevové kupony na oblíbené produkty. Mezi další funkce patří možnost vyhledání jakékoliv prodejny Penny nebo akční leták v digitální podobě. V nejbližších týdnech bude aplikace doplněna o další funkce, jako například vytváření vlastního nákupního seznamu.

Miliontý nákup s aplikací K-Scan

Se svou aplikací K-Scan zaznamenal Kaufland už přes milion transakcí. Služba je nyní dostupná na 38 prodejnách po celé České republice a obchodní řetězec plánuje jejich počet výrazně navýšit. „V průběhu letošního roku chceme mít K-Scan přístupný na více než sto našich pobočkách se samoobslužnými pokladnami,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland. Aktuálně takto denně ve vybraných prodejnách nakupuje téměř 15 % zákazníků (do statistky jsou zahrnuty také nákupy s ručním skenerem).

Kaufland spustil službu K-Scan v největších českých městech loni v říjnu. Zákazníkům stačí do mobilu stáhnout aplikaci Kaufland a vytvořit si v ní digitální K-Card. Po spuštění aplikace se jim otevře obrazovka fotoaparátu s oknem pro skenování čárových kódů. Svůj nákup pak mohou kontrolovat ve virtuálním košíku, v němž se zobrazuje aktuální počet položek. Vývoj aplikace K-Scan probíhá s maximálním ohledem na praktické potřeby zákazníků. Služba je koncipována tak, aby provázela zákazníka ve všech fázích nákupu – od plánování přes samotný nákup až po konečnou kontrolu.

Neustále navíc probíhá vylepšování aplikace včetně změn v její architektuře, které uživatelům usnadní orientaci a nakupování ještě více zpříjemní. „Kromě rozšíření služby K-Scan v mobilu do všech prodejen Kaufland, v nichž máme samoobslužnou zónu, chceme rozvíjet i oblast věrnostního programu a slevových kupónů a aplikace bude v průběhu roku rozšířena také o digitální účtenku. Ta bude obsahovat podrobný přehled transakcí a bude dostupná v samostatné sekci s možností sdílení s rodinnou a přáteli,“ přiblížila Renata Maierl.

Můj Globus umožní rezervaci sezónního zboží i čerstvých potravin

Z mobilní aplikace Můj Globus se stává multifunkční pomocník. Zákazníci s ní plánují rodinný nákup nebo ji používají k bezpečnému a rychlému nákupu pomocí vylepšeného Scan&Go, mají aktuální informace o nabídce i cenách, anebo o volné kapacitě každého z hypermarketů. Nyní si mohou i rezervovat akční nepotravinové zboží. Rezervace sortimentu je možná ve všech patnácti hypermarketech a objednané zboží si zákazníci pohodlně vyzvednou a uhradí na Informacích. Nemusí tak vůbec vstoupit na prodejní plochu. Mobilní aplikaci používá nyní stabilně více jak 120 tis. zákazníků měsíčně.

S objednávkami skrze mobilní aplikaci hypermarkety Globus začaly na podzim, odkdy si mohou lidé jednoduše vybrat a objednat na určitý čas jídlo z jeho restaurací a vyzvednout si ho na k tomu určeném místě. Služba se osvědčila, jen od března si takto zákazníci objednali a vyzvedli 13 tis. porcí jídel. Brzy bude možné objednat si pomocí aplikace také potraviny z vlastních pekáren a řeznictví Globusu, pilotně se systém zkouší v hypermarketu v Praze Čakovicích. Před nedávnem rozšířil rezervační systém na výběr módního, sportovního, volnočasového zboží, ale také elektra.

Používání mobilní aplikace při nákupech v Globusu oproti roku 2019 vzrostlo o 400 % a jen za loňský rok to bylo 200 %. Zákazníci v ní nacházejí užitečného pomocníka, který jim umožňuje bezpečný a rychlý nákup. Využívané jsou všechny její funkce, které zákazníky provází všemi fázemi nákupu v Globusu. Od jeho přípravy pomocí inteligentní funkce nákupního seznamu, který může sdílet celá rodina, přes ověření aktuálních desítky tisíc cen i akční nabídky, až po integrované věrnostní slevové kupony a samotný bezkontaktní nákup pomocí Scan&Go.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 6.2021…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.