Využití velkých dat ve velkých firmách

Jak poskládat velká data, aby nám to pomohlo? Odpoví experti na konferenci Primetime for Big Data. Letošní ročník se koná 13.10. 2020.

Firmám v Česku chybí experti s digitálními dovednostmi, zejména odborníci na analýzu velkých dat. K vzdělávání a výměně zkušeností přispívá již šestým rokem konference Primetime for Big Data. Po vyprodaném ročníku 2019 přesouvají pořadatelé z Blue Events akci do větších prostor hotelu Clarion.

Na letošním ročníku konference Primetime for Big Data vystoupí zástupci společností Škoda Auto, Liftago, Plzeňský Prazdroj, Equa bank, Raiffeisenbank, Dr.Max, DHL, Český rozhlas a odborníci z firem Revolt BI, Profinit, CEOS Data, UNICO.ai, Bisnode Czech Republic a Salsita Software.

Konferenci zahájí prof. Viktor Mayer-Schönberger z Oxfordu

Nově zahájí akci zahraniční řečník prof. Viktor Mayer-Schönberger z Oxfordu. Je spoluautorem základní publikace o problematice velkých dat „Big Data. Revoluce, která změní způsob, jak žijeme, pracujeme a myslíme“. Konference si zároveň nadále drží svůj veskrze praktický charakter. Navazuje na úspěšnou tradici předchozích pěti ročníků tohoto setkání, kterých se zúčastnilo celkem přes tisíc manažerů a expertů. Velká data již nacházejí své pevné místo v životě firem i institucí, mimo jiné díky uplatnění umělé inteligence.

Těžištěm programu bude opět prezentace velmi konkrétních příkladů toho, „jak to poskládat, aby nám to pomohlo“. Akci moderuje opět Daniel Stach z České televize. Online registrace k účasti je k dispozici na konferenčním webu.

Společná vystoupení klientů a dodavatelů

Silnou stránkou konference jsou společná vystoupení klientů a dodavatelů. Jak ve skutečnosti funguje největší věrnostní program v ČR, vysvětlí Václav Filip z lékáren Dr. Max společně s Milanem Marťákem z CEOS Data. Jak to ale udělat, aby všichni měli přístup k datům, a mohli tedy dělat správná rozhodnutí? Tomu se bude věnovat Radek Duha ze společnosti Liftago a Tomáš Oravec z Revolt BI. Jaké záludnosti vás potkají, pokud budete instalovat Hadoop do velké banky? Odpověď zná Lukáš Mazánek z Raiffeisenbank a Marek Sušický z Profinitu. Pomocí big dat lze řídit také platby mobilního bankovnictví bez výpadků, případně sledovat a upravovat online parametry těchto platebních procesů a chování našich aplikací. Řízení dalších business služeb předvede Blanka Rabhi z Equa bank a Ladislav Straka ze společnosti Service & Support.

Využití velkých dat ve velkých firmách bude tématem řady dalších vystoupení. Smysluplně pracovat s daty znamená především změnu způsobu uvažování jednotlivce a teprve potom hledání správných technologických postupů. O ty dobré i ty horší zkušenosti se podělí Michal Dúbravský z Plzeňského Prazdroje, Jaroslav Rys ze Škoda Auto a Karel Macek DHL IT Services. Věděli jste, že velká data také pomáhají zachraňovat životy? O tom promluví Jan Pešava z Hartmann-Rico. Proč je Český rozhlas jedním z mála médií, která v Česku systematicky pracují s vizualizací dat? Na to odpoví Nela Krawiecová, datová žurnalistka Českého rozhlasu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 07-08.2020…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.