Nové distribuční kanály, náročnější zákazníci, zvyšující se rychlost dodávek, tlak na náklady.
E4: Jak se vyrovnávají s novými požadavky poskytovatelé logistických služeb, co požadují obchodníci a výrobci, jak mohou pomoci nové technologie? Zeptali jsme se účastníků panelové diskuze.
Petr Kaczor, THIMM pack’n’display
U nás sázíme u výroby obalů a POS/POP produktů z vlnité lepenky na digitální výrobní technologie. Konvenční tiskové technologie jsme již před lety doplnili o digitální tisk.
Letos jdeme o krok dál a instalovali jsme špičkový, moderní stroj pro digitální laserový výsek vlnité lepenky – Highcon Beam 2C, který je jediný v tomto provedení v Evropě. Digitalizace výroby i její přípravy nám umožňuje pro naše zákazníky vyrábět nejen velké, ale právě i malé série v různých tiskových mutacích, bez tiskových i výsekových forem, a to flexibilně, precizně a rychle. Přes veškerou digitalizaci však nezapomínáme na lidskost a osobní kontakt našeho týmu se zákazníkem.
Milan Ludvík, ZETES Czech Republic
Cílem zajištění viditelnosti dodavatelského řetězce (logistiky) je hlavně získat lepší kontrolu a odkrýt výkonový potenciál. To je platforma pro vyšší efektivitu a lepší spolupráci napříč dodavatelským řetězcem a může mít klíčovou úlohu při transformaci maloobchodu. Bez ní maloobchody jen těžko uspějí v omezení plýtvání, zlepšení dostupnosti zboží, zvýšení výkonu dodavatelů a posílení komunikace se zákazníky. Klíčem je kombinace silné vize a pragmatického přístupu. Jinými slovy, je důležité mít velké plány, ale začít s menšími kroky a postupně realizovat dílčí přínosy. S odpovídajícím přehledem nad procesy dodavatelského řetězce a možností synchronizovat fyzické a digitální datové toky mezi oddělenými systémy lze dosáhnout rychlé návratnosti (ROI) s minimálními investicemi do technologií a složitých procesů.
Zpráva Supply Chain Visibility Research Report od společnosti Zetes vyzpovídala 451 respondentů ve Spojeném království, Francii, Německu a Španělsku. Všechna dotazování byla provedena v prosinci 2018 a lednu 2019. Firmy zmiňují hlavně potřebu flexibilní správy vraceného zboží, rychlejšího dodání a změn parametrů dodání v reálném čase. Průzkum mezi pracovníky s rozhodovacími pravomocemi vyzdvihl důležitost zlepšení Viditelnosti Dodavatelského Řetězce (Supply Chain Visiblity). Absence viditelnosti negativně ovlivňuje efektivitu firem a navenek se projevuje zejména v následujících oblastech:
- nadměrné skladové zásoby,
- velké plýtvání,
- ztracené prodeje kvůli nedostupnosti zboží,
- nedostatečné varování v reálném čase pro minimalizaci případných problémů,
- neschopnost rychle vracet zboží k opětovnému prodeji.
Průzkum provedený firmou Sapio Research pro společnost Zetes ukázal, že 94 % respondentů postrádá ideální viditelnost událostí, které ovlivňují jejich dodavatelský řetězec, 87 % z nich souhlasí, že plná viditelnost dodavatelského řetězce s aktualizacemi v reálném čase může pro firmu znamenat konkurenční výhodu.
Napsat komentář