Potraviny i sladkosti určené dětem musí být bezpečné i chutné

Kromě kvality, za kterou jsou si v mnohých případech ochotni připlatit, zajímá rodiče bezpečnost a složení dětských potravin. Často se při nákupu rozhodují podle důvěry, kterou chovají ke konkrétní značce.

S rostoucí životní úrovní roste také ochota investovat více prostředků do kvalitních produktů určených dětem. Stále však platí, že Češi rádi využívají příležitostí, kdy je mohou nakoupit o něco výhodněji.

Strava a pochoutky pro malé děti, to jsou položky, na kterých rodiče jen velmi neradi šetří, respektive by na nich nechtěli šetřit a v rámci svých ekonomických možností by svým potomkům rádi dopřáli to nejlepší, co trh nabízí.

Hlídá se kvalita a složení

Prakticky všichni rodiče chtějí pro své děti to nejlepší a strava není výjimkou. „Zejména když se jedná o ty nejmenší. V momentě, kdy začínají s příkrmy, jim není lhostejné, jaké produkty jejich děti dostávají. Dívají se především na kvalitu a složení. Je pro ně ale také důležitá chuť, protože chtějí, aby jídlo dítěti chutnalo a bylo spokojené,“ konstatuje Jana Babicová, Product Manager, Orkla Foods Česko a Slovensko / Hamé.

Tyto požadavky potvrzují všichni velcí hráči na poli dětské stravy a snaží se jim vycházet vstříc. „Kojenecká výživa stála na počátku naší společnosti a je i nadále naším nejdůležitějším produktem. Jelikož jsou děti tím nejcennějším, neustále pro ně kojeneckou výživu zdokonalujeme. Nyní přinášíme náš revoluční objev pro maminky, které nemohou kojit, a to kojenecké pokračovací mléko Beba Comfort 2 HM-O pro děti od ukončeného šestého měsíce věku. Jde o výživu, která jako jediná na našem trhu obsahuje oligosacharid 2´FL, který je svojí strukturou identický s těmi v mateřském mléce,” popisuje Kristýna Dušková, manažerka marketingu kojenecké výživy Nestlé Česko.

Žádané je bio

„Složení výrobků je pro spotřebitele velmi důležité, stejně jako původ surovin. Stále více žádají potraviny bez přidaného cukru a přídavných látek a čím dál častěji hledají bio kvalitu. Značka hraje roli především na úrovni důvěry a vnímané kvality,” potvrzuje Kristýna Dušková. Požadavek na bio kvalitu potvrzuje i Jana Babicová, podle které je na českém trhu patrný již nějakou dobu a bio produkty na něm mají své nezastupitelné místo. Pro určitou skupinu rodičů jsou výrobky s tímto benefitem velmi důležité a pro některé dokonce jedinou volbou. Na tuto skutečnost se výrobci snaží samozřejmě reagovat.

„Značka dětské stravy Kendamil, kterou na český trh distribuujeme něco málo přes rok, tedy relativně krátce, zaznamenává zejména poslední měsíce ve verzi bio raketové růsty prodejů. Také naše klasická prémiová řada je vysoce žádaná, protože je vyrobena výhradně z kravského a především plnotučného mléka a neobsahuje žádná umělá barviva, konzervanty, ani přidané cukry nebo sůl. Ty neobsahují ani naše kojenecké kaše. Přestože tyto informace mají maminky u produktů vždy k dispozici, velmi často nám volají na infolinku nebo nás kontaktují přes sociální sítě. Je vidět, že tyto benefity požadují a oceňují, takže na největším českém e-shopu jsme v současnosti nejprodávanějším dětským mlékem,“ přidává se Kristýna Valentová, jednatelka společnosti Health Academy.

„Vidíme trend zvyšujícího se nákupu příkrmů a prémiových kojeneckých mlék. Nicméně je samozřejmě již dlouhodobějším trendem v oblasti potravin zbytečně neutrácet a nakupovat zboží s výhodným poměrem cena versus kvalita,” konstatuje Kristýna Dušková.

Průmysl splňuje přísná pravidla

Na jedné straně je to rostoucí životní styl, na druhé nedostatek času a snaha jej maximálně šetřit, což do balení produktů určených dětem vnáší požadavek na jednoduchost a praktičnost. Tyto snahy se promítají také do obalů, které by měly zjednodušovat krmení dětí, nicméně také dostát požadavku na bezpečnost potravin. Tomu napomáhají nejen samotné obalové materiály, ale také technologie, které jsou při výrobě dětských potravin používány.

Brumík udržuje vztahy

Jednou z podkategorií dětské stravy jsou snacky v podobě sladkých svačinek. „Z produktů určených pro tuto populaci vede z našeho portfolia cukrovinek a pečených výrobků značka Brumík, která je na našem trhu dlouhodobě velmi oblíbená v kategorii malých svačinek. Jako novinku jsme v posledních měsících uvedli Brumík duo, který kombinuje dvě oblíbené příchutě, a to oříšek a čokoládu a vanilku s jahodou. Oba produkty se bezprostředně po jejich uvedení na trh velmi dobře uchytily a jejich prodeje jsou příznivé,“ popisuje Gabriela Bechynská, Corporate & Government Affairs Manager CZ/SK & Hungary společnosti Modeléz Czech Republic. Společnost pro své spotřebitele a jejich rodiče provozuje pravidelné aktivity, které budují a udržují vztah se značkou.

„Několikrát do roka připravujeme pro Brumíka aktivity zaměřené na vzdělání a kreativní rozvoj dětí. Většinou jsou k nalezení přímo na přebalu produktu. Rodiče a jejich děti tam najdou návody na různé aktivity, omalovánky, nálepky, skládačky, ale také například návody na společné hraní,“ popoisuje Gabriela Bechynská.

Zárukou je značka

Také v oblasti cukrovinek rodiče dbají na to, aby výrobek neobsahoval nic, co by jejich ratolestem mohlo ublížit. „Složení produktů rodiče rozhodně řeší. Zajímají se o něj přitom mnohem více než o původ surovin či samotnou technologii výroby. Všímají si především informací uvedených na přední straně obalu. V případě Brumíka zde uvádíme, že je bez barviv, bez konzervantů a jen s přírodním aromatem,“ dokládá Gabriela Bechynská. Stejně tak jako u příkrmů hraje podle jejích slov pro prodej cukrovinek zásadní roli značka výrobce.

Ta je pro rodiče při nákupním rozhodování jistou zárukou, kvality, takže pokud jí rodiče věří má takový produkt mnohem větší šanci na to, že skončí v nákupním košíku. „I tak ale jako výrobce klademe veliký důraz nejen na kvalitu našich vstupních surovin, ale i na jejich původ. Produkty Brumík, distribuované na českém trhu, jsou vyrobeny s použitím mouky, která pochází z iniciativy Harmony. To je speciální projekt naší společnosti, zaměřený na podporu trvale udržitelného pěstování pšenice,“ vysvětluje Gabriela Bechynská.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 05.2019…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *