Pohled do regionu

Made in Valašsko

Valašsko patří mezi kraje se silnými tradicemi. Nabízí nejen malebnou přírodu, ale žijí zde pohostinní lidé, kteří servírují s láskou svou slivovici, frgály a klobásky.

Uchování těchto tradic na Valašsku vděčíme mimo jiné i výrobcům jako je masokombinát Krásno, mlékárna Valašské Meziříčí nebo likérka Rudolf Jelínek. Řeznické řemeslo patří k Valašsku stejně neodmyslitelně, jako maso na sváteční stůl.

MP Krásno spojuje řeznické tradice a moderní technologie

Valašské klobásy a další uzeniny jsou proslulé a jejich největším výrobcem v regionu je Krásno. Původní masokombinát zprivatizoval v roce 1993 Karel Pilčík, který reprezentuje již pátou generaci tradičního valašského řeznického rodu. Zmodernizoval výrobu a dotáhl firmu nejen mezi trojici největších tuzemských firem v oboru, ale podle ankety „Českých 100 nejlepších“ dokonce i mezi stovku nejlepších podniků v celé republice.

Uzeniny a maso z Krásna prodávají téměř všechny obchodní řetězce působící na českém trhu a také řada nezávislých a specializovaných prodejen. Část produkce míří na zahraniční trhy, především na Slovensko a do Maďarska. Dlouhodobá orientace na prvotřídní kvalitu výrobků přinesla Krásnu řadu ocenění – například národní značku kvality Klasa a mnoho cen od spotřebitelů.

Ve výrobě masa není Česko ani z poloviny soběstačné a proto Krásno nakupuje maso v zahraničí, zejména v zemích západní Evropy, kde má zhruba 50 ověřených dodavatelů. Společnost u svých dodavatelů sleduje zejména péči o zvířata, postupy při zpracování masa, jeho označování, dosledovatelnost a dodržování standardů.

V roce 2015 otevřelo Krásno Muzeum řeznictví. „Mnohdy si ani neuvědomujeme, jak hluboké tradice ten či onen pokrm má,“ říká Karel Pilčík, majitel masokombinátu Krásno. „Proto vznikla myšlenka na založení muzea řeznictví, jehož prostřednictvím se lidi dozvědí, že i obyčejná klobáska a její zpracování tvoří tradice, na které můžeme být právem hrdi,“ dodává Karel Pilčík. Hlavními trumfy muzea jsou zrekonstruované stroje z meziválečného období, které jsou navíc funkční.

Krásno se rozhodlo vnést do své komunikace samotnou „duši“ Valašska – klid a poetiku kraje, z něhož pocházejí prověřené receptury klobás, párků, šunek, salámů a dalších uzenářských dobrot.

Lidé v současné uspěchané době méně hledí na kvalitu života a zároveň jen obtížně rozlišují kvalitu od kvantity na přeplněném trhu s uzeninami. Krásno se tak ve své komunikaci výrazněji vrátilo k tradicím českého venkova a svou značku zastřešilo konceptem Krásnosvěta s hlavním mottem „Žijte krásně“.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *