udrzitelnost2025

10. ROČNÍK SEMINÁŘE UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD:
Člověk na prvním místě

 


Místo konání: Magenta Experience Center, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Termín konání: 5.6.2025


Ukázka z programu:

9:00-9:15 – ZAHÁJENÍ

V centru pozornosti by měl být člověk

  • ESG na rozcestí? Aktuální pohled českých spotřebitelů – Tereza Horáková, Associate Director, Ipsos

Žijeme v době polykrize – globální nestabilita, klimatická krize, polarizace společnosti, rostoucí životní náklady. Jak to mění očekávání spotřebitelů od firem? Co konkrétně to znamená pro retail? Je pro zákazníky udržitelnost pořád důležitá? A jak ovlivňuje jejich nákupní chování v různých kategoriích? Aktuální výsledky spotřebitelského průzkumu Ipsos, mezinárodní srovnání, praktické ukázky.

  • Společenská odpovědnost a udržitelný přístup obchodníka dnes zahrnuje široké spektrum oblastí – Katarína Navrátilová, Generální ředitelka Tesco Stores ČR

Udržitelnost jak v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální je včleněna do strategických priorit celé skupiny Tesco. Zahrnuje cíle v oblasti snižování uhlíkové stopy, plýtvání potravinami a podpory rozmanitosti formou projektů a fondů. Prezentace se zaměří kromě jiného na projekty, které jsou v současné době stěžejní v České republice.

  • Člověk a AI: Spolupráce místo konkurence – Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly

Prezentace společnosti THIMM, předního výrobce obalů z vlnité lepenky, vám ukáže, jak umělá inteligence transformuje tvorbu cenových nabídek – nikoli jako náhrada lidí, ale jako jejich spojenec. Ukáže, jak AI kalkulační model uvolnil kreativní kapacity zaměstnanců, zbavil je rutinní práce a umožnil jim věnovat se inovacím. Ukážeme, že budoucnost firemních procesů spočívá ve spolupráci lidí a technologií, ne v jejich soupeření.

  • Obchod a služby by se měly přizpůsobovat komunitám, pro které jsou určeny – Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a vnitřního obchodu na Ministerstvu průmyslu a obchodu

Obslužnost venkova a programy, které ji podporují mají za poslední roky reálné výsledy v podobě spokojenosti obyvatel obcí, kde se podařilo udržet nebo znovu otevřít místní prodejnu, ale často také v posílení komunitního života. Jakou formou bude podpora pokračovat a jaké programy se chystají na další období?

 

11:00-11:30 – PŘESTÁVKA NA KÁVU

 

Panelová diskuze: Když nákup následuje zákazníka

Témata a diskutující:

  • Retail a E-commerce v roce 2025 – Romana Nýdrle, ředitelka pro obchod, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
  • Tesco online nákupy chystají novinky – Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores ČR
  • Když si zákazník přeje… – Pavel Schwarz, Sales Marketing Positions, Datart
  • 2D kódy vylepší spotřebitelský zážitek – Pavla Cihlářová,  ředitelka, GS1 Czech Republic
  • Obaly zítřka: Méně odpadu, více možností – Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly

 

13:00-14:00 – PŘESTÁVKA NA OBĚD

 

Co přinese rok 2025? – Informace z praxe a pro praxi

  • Jak vyrábět a prodávat udržitelně? – Petr Jirsák, Vysoká škola ekonomická v Praze

Evropský program pro udržitelnou logistiku Lean & Green Europe v roce 2025. Dopady a požadavky programu pro na výrobce a obchodníky. Příklady realizovaných projektů.

  • Case study: Cirkulární programy a udržitelná výroba – Roman Grametbauer, manažer pro udržitelnost PMČR

Prezentace přiblíží programy produktové udržitelnosti firmy, téma eko-designu a s tím související výroby a představí principy udržitelnosti výroby v závodu v Kutné Hoře.

  • ESG reporting pro lidi: Jak psát stručně, srozumitelně a s důrazem na reálné dopady – Karel Kotoun, výkonný ředitel společnosti Green0meter

Současný ESG reporting se často vyznačuje složitými a obtížně čitelnými dokumenty, které vznikají více z důvodu regulatorních požadavků než skutečné užitečnosti pro firmy a jejich okolí. Prezentace ukáže, jak ESG reporty zjednodušit a zaměřit se pouze na klíčové oblasti, které reálně pomáhají vedení, zaměstnancům i klientům dělat informovaná rozhodnutí. V éře umělé inteligence navíc není nutné vytvářet dlouhé a náročné reporty; moderní nástroje nabízejí možnosti, jak poskytovat srozumitelná a přesná data bez zbytečné administrativní zátěže.

 

15:00-15:30 – NETWORKING U ODPOLEDNÍ KÁVY A ČAJE