Zásilkovna otevřela čtyřstou pobočku v ČR, stou otevře v zahraničí

Zásilkovna otevřela svou čtyřstou pobočku v České republice. Do konce roku plánuje další rozšíření a dosažní jubilejní hranice pětisté pobočky ve všech zemích. Obrat Zásilkovny za letošní rok se blíží hranici 100 milionů Kč.

Jak říká sama zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková: „V tomto roce jsme úspěšně splnili cíl otevřít pobočku v každém městě nad 7000 obyvatel. Další metou je pokrýt všechna města nad 5000 obyvatel. Dlouhodobý cíl je 1 000 výdejních míst v ČR. To je podle nás hranice pro celoplošné pokrytí pobočkové sítě a současně udržení smysluplné ekonomiky projektu.“

Simona Kijonkova
Simona Kijonková

Kromě ČR výrazně expanduje i v Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Právě Maďarsko čeká největší změna, ze současných devíti plánuje Zásilkovna posílit do konce roku až na dvacet poboček. Zároveň zavádí v těchto zemích službu doručení do druhého dne a jiné další služby, které již standardně fungují po celé ČR.

Projekt Zásilkovna zakládala Kijonková v roce 2010, od té doby si firma trvale udržuje dvaapůlnásobný meziroční růst, a tak se stále rozvijí. Společně s počtem poboček výrazně roste i počet zásilek, již v listopadu se tak podařilo přesáhnout loňský rekord 20 000 vydaných zásilek za den a celkově za tento měsíc doručit čtvrt milionu zásilek. V prosincové nákupní horečce očekává Simona Kijonková až 400 000 zásilek. Oproti konkurenci totiž podle svých slov nabízí Zásilkovna řadu služeb, které podstatně usnadní situace lidem nakupujícím dárky po internetu (alternativní výdejní místa bez front, možnost si zboží na pobočce rozbalit a prohlédnout, poloviční cena za doručení apod.)

Stejně tak roste a zdokonaluje se i paleta nabízených služeb Zásilkovny, jako je například služba doručení ve stejný den, která zatím funguje v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci, nebo služba reklamační asistent, jenž značně usnadňuje administrativní proces reklamace jak e-shopům, tak zákazníkovi.

Za úspěchem Zásilkovny stojí podle Simony Kijonkové zejména snaha jít jinou cestou než zaběhlé, konkurenční firmy „Zásilkovna vznikla díky malé vůli nadnárodních logistů věci měnit na základě potřeb klientů. A právě snaha odlišovat se, vybočovat a jít za svou vizí nás dovedla k dnešnímu úspěchu. Náš byznys model postupně všichni nadnárodní hráči okopírovali a zařadili do svých standardních logistických procesů.“  

A vytyčenou cestou jde Zásilkovna i nadále „Prioritou je dialog se zákazníkem, naslouchat mu a stavět služby na míru, vyhledávat díry na trhu. Naše výhoda je, že do řízení firmy stále dáváme emoce, nejsme rigidní a stavíme firmu s dlouhodobou perspektivou, jasnou vizí. Dokážeme tedy konkurovat logistickým společnostem s mnohonásobně vyšším kapitálem na investice a marketing,“ uvádí Kijonková.

 

Zdroj: Dark Side a.s.

Praha, 8.prosince 2015