Společnost Zalando, jedna z nejoblíbenějších platforem pro módu a životní styl v České republice a Evropě, zavádí od začátku května bezplatný věrnostní program pod názvem Plus. Ten odměňuje aktivitu uživatelů body, které odemykají různé úrovně výhod.
Důraz na vysokou kvalitu služeb a co nejlepší zákaznickou zkušenost na všech trzích a ve všech fázích nákupní cesty je trvale klíčovým pilířem strategie společnosti Zalando. Tento přístup vede k větší angažovanosti zákazníků a prohlubování vztahů s nimi. Nový program Plus je dalším krokem k dosažení tohoto cíle.
V rámci věrnostního programu mohou zákazníci získávat body nejen za nákupy, ale také za celkovou aktivitu – například za přihlášení k odběru do newsletteru. Každou aktivitou uživatelé získají body, které jim umožní odemknout čtyři různé úrovně výhod, a po dosažení určitého milníku se odemknou další výhody. Mezi ty patří speciální nabídky a slevy, narozeninové poukazy, rychlejší přístup k módním novinkám jak na Zalando tak na Lounge by Zalando a pozvánky na speciální akce.
Program Zalando Plus se rozšiřuje na Lounge by Zalando a umožňuje členům získávat body za jejich aktivity a nákupy na této platformě a využívat výhod, jako je například včasný přístup ke kampaním v Lounge. Tato integrace je obzvláště důležitá pro český trh, protože Lounge by Zalando je mezi zákazníky v naší zemi velmi úspěšný.
Spuštění Zalando Plus v České republice je jasnou reakcí na očekávání zákazníků. Interní průzkumy společnosti Zalando totiž ukazují, že až 61 % zákazníků chce být za svou věrnost odměněno a aktivně takové odměny vyhledává. Podobný trend lze pozorovat také v Česku, kde se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají nebo alespoň většinou využívají nabízené možnosti členství zhruba dvě třetiny zákazníků¹. Vyplývá to z průzkumu agentury Incomind. Nejkladnější postoj k věrnostním programům mají podle něj mladí do 30 let, ženy jsou k nim naladěny pozitivněji než muži. Osm z deseti Čechů vnímá věrnostní programy jako přidanou hodnotu, 72 % lidí ovlivňuje při volbě obchodu či poskytovatele služby.
„Naši zákazníci jsou středobodem všeho, co v Zalandu děláme. Proto chceme co nejlépe porozumět jejich nákupním návykům a potřebám. Dlouhodobě sledujeme, jak se mění přístup k nakupování módy – zejména u mladší generace, pro kterou je loajalita ke značkám stále větší výzvou. Věříme, že program Plus nám pomůže posílit vztah se zákazníky v Česku napříč věkovými skupinami. Společně s naší strategií chceme poskytovat ten nejlepší možný nákupní zážitek a interakci se Zalandem udělat ještě atraktivnější a relevantnější. Dlouhodobým cílem je nejen prohlubování zákaznické loajality, ale také aktivní přetváření celého odvětví módní e-commerce,“ uzavírá Daniel Rogiński, generální ředitel Zalando pro Českou republiku a CEE region.
Program Zalando Plus byl doposud spuštěn ve 13 evropských zemích, včetně České republiky, v rámci mise společnosti Zalando poskytovat nejvyšší kvalitu nakupování a posilovat vztahy se zákazníky.
Rogiński dále říká, že „čeští zákazníci jsou skutečně obezřetní, protože vyhledávají výhodné nákupy a jedinečné produkty. Kromě toho víme, že chtějí být oceněni za své pravidelné interakce se společností Zalando. Díky novému programu Plus můžeme nejen ještě lépe reagovat na tyto potřeby, ale také efektivněji oslovit každého z nich, což zvyšuje angažovanost našich zákazníků a prohlubuje jejich vztah se společností Zalando.“
1. Zdroj: Incomind, sběr dat probíhal v říjnu 2024 v České republice, 1 000 respondentů ve věku 18-70 let
Zdroj: AMI Communications
Praha, 13. května 2025