Společnost Zalando v letošním roce předpokládá zrychlení růstu v návaznosti na dobré výsledky v roce 2024, a to díky úspěšné realizaci ekosystémové strategie.
- Výhled na rok 2025: Očekává se, že hrubá hodnota zboží (GMV) a tržby porostou o 4 % až 9 %, a to díky úspěšné realizaci strategie ekosystému Zalando v obou růstových vektorech Business-to-Consumer (B2C) a Business-to-Business (B2B). Očekávaný očištěný zisk před úroky a zdaněním (očištěný EBIT) vzroste na úroveň mezi 530 miliony a 590 miliony eur.
- Výsledky v roce 2024: Hrubá hodnota zboží (GMV) a tržby se v roce 2024 pohybovaly v horní polovině prognózy, a to s růstem o 4,5 %, a 4,2 %. Očištěný EBIT dosáhl 511 milionů eur oproti 350 milionům eur v roce 2023 a zároveň překonal aktualizovaný výhled, který byl 440 až 480 milionů eur.
- Růst aktivních zákazníků: V roce 2024 se Zalando vrátilo k růstu počtu aktivních zákazníků, přičemž jejich počet vzrostl o 4,5 % na historicky nejvyšší hodnotu 51,8 milionu.
Společnost Zalando očekává, že po dobrých finančních výsledcích v roce 2024 její růst v roce 2025 zrychlí. A to díky úspěšné realizaci strategie budování předního celoevropského ekosystému pro e-commerce s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B.
Zdroj: AMI Communications
Praha, 9. března 2025