Zákazníci v obchodech Albert rozhodli o vítězných dobročinných projektech

Boxy jsou uzavřené a hlasy sečtené. Zákazníci v 91 hypermarketech Albert po celém Česku rozhodli o vítězných regionálních projektech na podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Do hlasovacích boxů nakupující vhodili přes půl milionu žetonků – Bertíků, které v období od 21. září do 11. října získali za nákup nad 200 korun.

bertik-pomaha_hlasovaniAbsolutním vítězem v počtu získaných hlasů se stal projekt Dětského domova v Nymburce, který poskytuje terapeutickou a odbornou psychologickou pomoc sociálně ohroženým dětem. Nadační fond v programu „Bertík pomáhá 2017“ celkově rozdělí 3,7 milionu korun.

Měnit své okolí k lepšímu

Zákazníci hypermarketů Albert rozhodli o podpoře charitativních projektů v místě jejich bydliště. O přízeň se utkaly vždy dva vybrané projekty, a to v celkem 34 regionech České republiky. Ten, který obdržel více žetonků – Bertíků, nyní získá od Nadačního fondu Albert příspěvek na realizaci svého projektu ve výši 55 tisíc korun, druhý pak 35 tisíc korun.

„Kampaň Bertík pomáhá se setkala s velkým zájmem ze strany zákazníků, kterým moc děkujeme za podanou pomocnou ruku. Celkově vhodili nakupující po celé zemi do hlasovacích boxů přes půl milionu žetonů. Tato podpora nás velmi těší, protože svědčí o tom, že lidé nejsou lhostejní ke svému okolí a chtějí ho měnit k lepšímu,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.

 

Absolutní vítěz je ze středních Čech

Absolutně největší přízeň zákazníků získal projekt Dětského domova v Nymburce. Projekt s názvem „Bertík pomáhá psychoterapií“, zaměřený na děti s životním handicapem, tedy ty bez vlastní rodiny, týrané či jinak traumatizované, umožní potřebným využívat odborných služeb psychoterapeuta. O úspěchu tohoto projektu rozhodlo více než 26 tisíc zákazníků, kteří pro něj hlasovali.

„Za děti z našeho Dětského domova v Nymburce děkuji všem, kteří nás podpořili. Díky zákazníkům hypermarketů Albert se pokusíme opět vytvořit úsměv ve tvářích našich dětí,“ říká ředitelka Domova Radka Klímová.

Nejtěsnější klání se odehrálo v hypermarketu Albert v Přerově. Vítězem se po pečlivém přepočítání hlasů nakonec stal místní Dětský domov.

„Díky finančním prostředkům bude možné zajistit dětem smysluplné využití volného času prostřednictvím návštěv zájmových kroužků. Umožní jim rozvíjet jejich přirozené schopnosti a dovednosti a pomáhat jim tak překonávat subjektivní pocity nepotřebnosti a vykořenění,“ přibližuje vítězný projekt dalšího z celkem 34 regionů regionů Ivana Tihelková, ředitelka Dětského domova v Přerově, a prozrazuje: „Do hlasování zapojilo jedno z dětí i celý hokejový oddíl včetně trenéra. Radost z vítězství byla obrovská.“

Téměř čtyři miliony korun pro dobročinné projekty

Charitativní program „Bertík pomáhá“ letos přilákal na 120 lokálních organizací napříč republikou. Mezi přihlášenými byly dětské domovy i nejrůznější dobročinné instituce. Zákazníci hypermarketů Albert měli možnost hlasovat od 21. září do 11. října. Za každý nákup nad 200 korun obdrželi jeden žetonek, takzvaný Bertík. Jeho vhozením do připravených hlasovacích boxů pak nakupující dali hlas jednomu ze dvou místních projektů. Nadační fond Albert celkově rozdělí částku 3 700 000 korun

Kampaň „Bertík pomáhá“ navazuje na oblíbený projekt „S Bertíkem za dětským úsměvem“, který slavil úspěch v prodejnách Albert v letech 1999 –2012 a za tuto dobu podpořil stovky charitativních projektů částkou převyšující 80 milionů korun.

Podrobnosti o programu jsou k dispozici na stránkách www.nadacnifondalbert.cz/akce/bertik-pomaha, kde můžete prostřednictvím Bertíkovy štafety sledovat příběhy dětí, které i díky Nadačnímu fondu Albert v minulosti nabraly ten správný směr.

 

Zdroj: Ahold Czech Republic, a. s.

Praha, 2. listopadu 2016