Wendy’s, třetí největší světový fast food řetěz s hamburgery, plánuje vstoupit na český trh

Wendy’s, ikonická globální značka restaurací rychlého občerstvení se sídlem ve Spojených státech, oznámila plány na vstup na český trh. Česká republika bude v první vlně zemí plánované evropské expanze této obří restaurační sítě, která si zakládá na nadstandardní kvalitě občerstvení a služeb.

Wendy’s zároveň oznámila podpis dvou nových smluv o rozvoji s franšízanty v Irské republice a Rumunsku. Tito franšízanti podpoří expanzi restaurací společnosti Wendy’s. Plány počítají se stovkami restaurací v celé Evropě během příštího desetiletí, počínaje rokem 2025. Společnost také aktivně nabírá zavedené kandidáty na franšízanty na dalších evropských trzích, včetně České republiky, Polska, Španělska, Portugalska, Francie a Severního Irska. Společnost hledá franšízanty se silnými provozními zkušenostmi, znalostmi místního trhu a prokazatelnými výsledky v akceleraci růstu značek.

Wendy’s v roce 2021 znovu vstoupila na trh ve Velké Británii, který slouží jako opěrný bod pro růst v celé Evropě. Společnost očekává, že do konce roku zde bude mít až 50 restaurací, a do budoucna celkem 400. Ve Velké Británii Wendy’s významně investuje do místních zdrojů na podporu svého růstu v Evropě, včetně robustního dodavatelského řetězce, regionálních provozních týmů a prvotřídních partnerů z řad marketingových a kreativních agentur.

Michael Clarke, Managing Director společnosti Wendy’s pro Evropu, této souvislosti řekl: „Česko je díky svému silnému trhu, velké tradici rychlého občerstvení a výborné geografické poloze ideální základnou pro naši expanzi v Evropě. Proto jsme také Českou republiku zařadili mezi několik prvních zemí, kam chceme expandovat. Motivoval nás také velmi pozitivní ohlas nedávné akce na velvyslanectví USA v Praze, kde jsme aktivně oslovovali zájemce o franšízu. A určitě budeme rádi, když se nám ozvou i další lidé a firmy, kteří s námi budou chtít spolupracovat a v Česku provozovat restaurace pod naší značkou,“ zdůrazňuje Michael Clarke.

Je to vzrušující doba pro celý tým Wendy’s v Evropě. Rychle rozšiřujeme působnost restaurací této značky a fanoušci i zákazníci se nás stále ptají: „Kde se otevře další restaurace Wendy’s?“. Jsme připraveni na tuto poptávku odpovědět a nabídnout více restaurací pro více lidí – dostat naše čerstvé, kvalitní a chutné jídlo do rukou evropských zákazníků tam, kde žijí, pracují a baví se. Abychom mohli tohoto cíle dosáhnout, soustředíme se na budování dlouhodobých vztahů s novými i stávajícími franšízanty,“ dodává Michael Clarke.

Společnost Wendy’s je známá především díky svým ikonickým hranatým hamburgerům připravovaným z čerstvého hovězího masa a podávaným rovnou z grilu. Wendy’s nabízí širokou škálu charakteristických položek menu, které fanoušci znají a milují, včetně Baconator, Dave’s Single, Spicy Chicken Sandwich a dezertu Frosty, dostatečně hustého na to, aby se dal jíst lžičkou, a dostatečně hladkého na to, aby se dal vypít brčkem. Po celém světě ve více než 30 zemích funguje přes 7 100 restaurací Wendy’s a značka pokračuje v realizaci své ambiciózní expanzivní strategie.

Zahraniční trhy představují pro Wendy’s celkem 70 % plánované expanze značky do roku 2025, přičemž bylo přijato několik dodatečných a urychlených závazků, které mají rychle rozšířit její globální působení a významně přispět k dalšímu upevnění dlouhodobého rozvojového plánu.

V roce 2023 dosáhla značka Wendy’s již 13. rok po sobě globálního růstu tržeb ve stejných restauracích a nadále zaznamenává akceleraci na trzích po celém světě, což bylo možné díky silným partnerstvím, která značka navázala se svými franšízanty a dodavatelskými partnery.

 

Zdroj: Bison & Rose

Praha, 10. července 2024