Česká značka Vitana pokračuje ve výpočtech uhlíkové stopy svých výrobků. Logo Výrobek šetrný k planetě najdou spotřebitelé nově na Vitana polévkách na vaření. Ty vykazují nižší uhlíkovou stopu než jiné oblíbené večeře. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje a uhlíkovou stopu výrobků Vitana počítá. Označení další řady polévek tímto logem tak Vitana symbolicky uvádí na Den Země, kdy by se lidé měli více zamýšlet nad šetrnějším životním stylem.
Minulý rok uvedla značka Vitana jako první na českém trhu logo Výrobek šetrný k planetě u řady instantních svačinových polévek Do hrnečku. Nyní certifikaci rozšiřuje na polévky na vaření. Označením polévek Vitana ukazuje, že stejně jako svačiny, tak i rodinné večeře mohou mít přidanou hodnotu šetrného přístupu k planetě a zároveň být chutnou a rychlou variantou pro teplé rodinné jídlo.
Za výpočty uhlíkové stopy jednotlivých polévek (PCF – Product Carbon Footprint) stojí opět společnost CI2, o.p.s. Analýzou každého výrobku určila celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během jeho životního cyklu. Důvodem k značení polévek logem Výrobek šetrný k planetě jsou zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny, využití elektřiny z obnovitelných zdrojů a nulový obsah nežádoucího palmového tuku.
RNDr. Viktor Třebický, Ph.D. z organizace CI2 uvádí: „Značka Vitana stála o stanovení své firemní uhlíkové stopy ještě v době, kdy to firmy v Česku moc nezajímalo. Byla u zrodu našeho programu Snižujeme CO2. Objektivně informuje své zákazníky o šetrnosti výrobků a věřím, že se jí pomocí Výrobku šetrného k planetě podaří přesvědčit další jedince o důležitosti takového chování k planetě.“
Vitana porovnala uhlíkovou stopu polévek na vaření s jinými oblíbenými večeřemi. Zjistila, že tyto polévky v šetrnosti předčí například typické rychlé večeře, jako jsou chléb s párky, šopský salát či pizza.
Vitana patří mezi první značky potravin, které informace o uhlíkové stopě pro konkrétní výrobek uvádějí. Certifikát s konkrétní uhlíkovou stopou každé polévky najde spotřebitel zde. V obchodech se polévky s logem Výrobek šetrný k planetě na obalu objevují od začátku dubna. Uvedení na trh značka Vitana podpoří také online kampaní.
Snahu o změnu životního prostředí k lepšímu značka Vitana vykazuje dlouhodobě. „Závod v Byšicích, kde se polévky vyrábí, se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 procent. Ve snižování dopadu výroby na životní prostředí pokračujeme. Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly.“ dodává Magdaléna Šodorová Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko.
Zdroj: Havas PR Prague
Praha, 21. dubna 2021