Dva miliony lahví vína. Zhruba takový objem bude každý rok dodávat jeden z největších tuzemských vinařských závodů Vinařství Mutěnice do všech 2 800 super a hypermarketů Tesco ve střední Evropě.
Stane se tak na základě úspěšného absolvování výběrového řízení a náročného Tesco Auditu, ve kterém známé tuzemské vinařství z jihomoravských Mutěnic uspělo v náročné mezinárodní konkurenci v těchto dnech.
Úspěch je tím větší, že jde o jednoho z mála tuzemských výrobců, který do středoevropské obchodní sítě nadnárodního řetězce Tesco pronikl. A vůbec prvního v historii ze segmentu vinařství. Kontrakt se týká širokého portfolia vína Vinařství Mutěnice. Zákazníci z České a Slovenské republiky, Maďarska a Polska si budou moci vybírat z privátních řad vína. Společnost začne víno do sítě Tesco dodávat během několika týdnů.
Několikaměsíční Tesco Audit je komplexním a velmi detailním procesem hodnocení kvality produktů i důvěryhodnosti dodavatele. Vinařství Mutěnice tím získalo nejen osvědčení o kvalitě produkovaného vína, ale oceněno bylo také jeho profesionální řízení.
„Samozřejmě jde o ohromný úspěch. Těžit z něj nebude jen samotné Vinařství Mutěnice, ale celý řetězec našich dodavatelů a spolupracujících firem. Zúročili jsme tím změnu řízení celé společnosti i značné investice do modernizace celého podniku a kvality produkovaného vína,“ komentuje výsledky auditu ing. Václav Rusnok, provozní ředitel Vinařství Mutěnice a zároveň člen předsednictva Sdružení obchodníků s vínem a vinoték.
Vinařství Mutěnice zásobuje svými víny, která získala řadu prestižních cen, celou Českou republiku. Zpracovává hrozny z desítek hektarů vinic, z nichž část se nachází ve vinařské oblasti Slovácké a Velkopavlovické. Vinařství dále vykupuje hrozny od významných evropských pěstitelů. Ročně stočí přes 12 mil. litrů vína. Tím se řadí mezi největší vinařské podniky u nás.
Vlastníkem Vinařství Mutěnice je silná investiční skupina FPD Group. Během tří let, kdy se podílí na rozvoji tohoto vinařského podniku, vzrostl několikanásobně obrat i kvalita produkovaného vína. To vzniká v moderním závodě v Mutěnicích i z importovaného vína a importovaných hroznů předních dodavatelů z Itálie nebo Španělska.
Investor i díky průniku do prodejní sítě Tesco Store vidí další prostor pro růst. A to i v rámci zdejšího trhu. Češi patří s průměrnou roční spotřebou 20 litrů vína na osobu k nejčilejším konzumentům na světě. „V tom vidíme největší potenciál. Chceme pro tuzemské spotřebitele produkovat výborné víno za přijatelné ceny,“ nastiňuje další strategii Tomáš Šupa, managing partner FPD Group, jehož skupina se chystá v oblasti vinařství na další akvizice a expanzi.
Zdroj: FPD CORPORATION CZ a.s.
Praha, 5. února 2016