Během prosince vrcholí vánoční nákupy a podle odhadů převezou přepravní společnosti největší množství balíků v historii. Podle zásilkové služby GLS letos dosáhla denní špička přepravovaných balíků 270 % oproti letním měsícům.
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) české e-shopy i dopravci balíků do předvánočního období vstoupili s velmi dobrou pověstí, 91 % respondentů, kteří využili dopravu během minulých Vánoc, bylo s doručením spokojeno.
Češi letos utratí na českých e-shopech rekordních 97 miliard korun
Češi podle APEK minulý rok v tuzemských e-shopech utratili za vánoční dárky přes 25 miliard korun a letos by se měla tato částka opět výrazně zvýšit. Česká e-komerce bude za celý letošní rok podle APEK atakovat obrat 97 miliard korun, a to jen v oblasti prodeje zboží. Podle internetového srovnávače Heureka minulý rok Češi u tuzemských internetových prodejců utratili kolem 81 miliard korun.
Přepravní společnosti zažívají celoroční špičku
„Vánoce jsou tradičně obdobím, kdy se přepravuje nejvíce zásilek v roce. Společnost GLS se na vánoční špičku připravovala již od jarních měsíců. Mimo obnovy a rozšíření vozového parku, zaškolení nových pracovníků je to i otevření nového, v pořadí již 17.depa v Milevsku,“ uvádí Pavel Včela, ředitel české pobočky GLS, a dodává: „to nám umožnilo nejen dodržet i nyní doručení do druhého dne u více než 95 % zásilek, ale i podpořit charitativní projekt Daruj hračku. V rámci této akce již pátým rokem bezplatně přepravujeme ve vrcholné sezoně na 5 000 dárků dětem do dětských domovů přímo od jejich dárců.“
Dopravu z e-shopů Češi pečlivě vybírají
Podle průzkumu APEK volí 35 % nakupujících dopravu zakoupeného zboží individuálně případ od případu. Důležitým faktorem je velikost zakoupené věci. Jeden za tří zákazníků e-shopů se rozhoduje podle ceny a 18 % spoléhá na předchozí pozitivní zkušenost. Jen necelá desetina spotřebitelů je ochotna si připlatit za kvalitní dodání, a volí podle poměru cena/výkon.
Zdroj: allmedia4u.cz
Praha, 16. prosince 2016