Tesco se zavazuje k odběru 100% bezklecových vajec do roku 2025

Tesco PLC oznámilo, že v jeho obchodech ve Střední Evropě – v Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku – bude 100% vajec odebíráno pouze z bezklecových chovů. Rozhodnutí následuje podobný závazek této společnosti z roku 2016, kterým se zavazuje ke stoprocentně bezklecovým vejcům ve Spojeném Království.

Dnešní oznámení je výsledkem rozsáhlých jednání s The Humane League a s Open Cages, mezinárodními skupinami pro ochranu hospodářských zvířat, která představují Open Wing Alliance – celosvětovou koalici organizací pro ochranu zvířat zahájenou v roce 2016.

Tesco je největším obchodním řetězcem ve Velké Británii, a z hlediska svého obratu je i jedním z největších řetězců na světě. Jeho nová strategie ovlivní všechna vejce ve skořápkách v evropských prodejnách, kterých je v Polsku, České republice, Maďarsku a Slovensku 1 100. Tyto obchody se připojí k 3 500 prodejnám, kterých se dotkne závazek firmy z roku 2016.

The Humane League se zapojila do plodného, soukromého dialogu s vedením Tesca, a vytvořila tak pevné časové hranice pro regionální závazek. Evropská unie sice zakázala klece ve velkochovech v roce 2012, ale do “zdokonalených klecí”, které nahradily klece původní, je přesto namačkáno až třináct ptáků na metr čtvereční. Ve všech zemích, kterých se týká dnešní prohlášení – Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko – je více než 80% nosnic drženo právě ve “zdokonalených klecích”. Nacpaným jednu vedle druhé do krutých klecí, je těmto nosnicím dána plocha přibližně jednoho iPadu, kde mají prožít celý život.

“Politika Tesca jako jednoho z největších maloobchodních řetězců na světě, aby všechna vejce určená pro obchody ve Střední Evropě pocházela pouze z bezklecových chovů, ovlivní každoročně utrpení miliónů hospodářských zvířat,”

Vicky Bond, Managing Director UK v The Humane League prohlásila:

“Jsme hrdí, že jsme pracovali s Tescem na jeho závazku rozšířit svůj britský plán do dalších evropských lokací.“ Oznámení o bezklecovosti vajec v Tescu přichází uprostřed úspěchu The Humane League a Open Wing Alliance, které již ovlivnily ve světě celou řadu společností. Ty také oznámily svůj záměr přejít na zcela bezklecová vejce, a to v mnoha odvětvích výroby, včetně celosvětových strategií firem jako General Mills, Sodexo, Grupo Bimbo, InterContinental Hotels Group, Compass Group, Aldi Nord, Lidl, PepsiCo, Grupo Alsea, Unilever, Carrefour, Carnival Cruises, či Starwood Hotels.

 

Zdroj: The Humane League

Praha, 11. srpna 2017