Logistický startup DoDo, který se specializuje na logistiku poslední míle, slaví důležitý milník. Pro britský maloobchodní řetězec Tesco již firma napříč českým, slovenským a maďarským trhem rozvezla 2 miliony nákupů. O rozvoz potravin z Tesca se stará již okolo 650 kurýrů ve 38 městech. Do konce roku 2021 má počet obsluhovaných měst vyrůst již na 50.
Spolupráce DoDo a Tesca byla zahájena již v roce 2017 a pro logistický startup Michala Menšíka se jednalo o jednu z průlomových B2B zakázek. Rozvoz nejprve probíhal v pilotním provozu z jediné pražské prodejny a postupně byl rozšiřován na další pobočky. V roce 2019 již společnost DoDo v České republice rozvozy nákupů z Tesca převzala naplno.
Tesco bylo jednou z prvních velkých značek, kterou startup přesvědčil, že díky agilnímu přístupu založenému na datech a vlastní logistické IT platformě dokáže nabídnout opravdu nadstandardní logistickou službu s důrazem na kvalitní uživatelskou zkušenost pro koncového zákazníka. Tesco navíc ocenilo i ekologický přístup firmy, která kromě pokročilých technologií pro hlídání efektivity dbá i na udržitelnost flotily – pro DoDo jezdí výhradně nové ekologické vozy na CNG.
S tím, jak firma DoDo rozšiřovala záběr do dalších měst, rychle rostl i objem objednávek. Zatímco v roce 2017, kdy spolupráce odstartovala, DoDo rozvezlo necelých 2 500 nákupů, v roce 2020 to bylo již více než 1,1 milionu. Spolupráce byla navíc rozšířena i za hranice – nejprve na Slovensko a na jaře 2020 také do Maďarska. Aktuálně DoDo obsluhuje již 38 měst a ještě v tomto roce jich plánuje pokrýt 50.
„V rozvozu potravin se nám v rámci našich tří hlavních divizí momentálně daří nejlépe a neustále rosteme. Co je ale možná nejdůležitější, v segmentu potravin se nám daří také expandovat do zahraničí. Po úspěchu v Česku se nám podařilo spolupráci s Tescem rozšířit i na Slovensko a před rokem také do Maďarska, kde je o online nakupování skutečně velký zájem,“ popisuje expanzi úspěšné spolupráce s Tescem Martin Marek, Managing Director společnosti DoDo.
Rychlý růst objemu přepravovaných nákupů a postupné navazování spolupráce s dalšími online supermarkety vedlo firmu DoDo až k loňskému založení specializované divize DoDo Fresh, která se soustředí právě na profesionální rozvoz a inovace v logisticky komplikovaném segmentu, jenž je náročný nejen na maximální efektivitu a přesnost, ale také na zachování teplotního řetězce.
Právě divize Fresh je aktuálně v rámci portfolia společnosti DoDo nejúspěšnější. Silný růst meziročně přesahující 100 % však DoDo zaznamenává napříč segmenty – tedy i u divize DoDo Last Mile, která se soustředí na logistiku pro běžné e-shopy, a DoDo Express, která má na starosti expresní rozvoz jídla z restaurací pro značky jako KFC či Pizza Hut. V uplynulém roce 2020 firma rozvezla dohromady 2,6 milionu objednávek a utržila 500 milionů korun.
Zdroj: FYI Prague
Praha, 11. dubna 2021