Spotřeba mazanců v Globusu rok od roku stoupá

Češi mají stále větší zájem o čerstvé velikonoční pečivo. Nejvíce roste poptávka po ručně dělaných máslových mazancích, oblíbené jsou i sladké jidáše. Pekaři hypermarketů Globus upečou do Velikonoc skoro dvě stě tisíc kusů tradičního pečiva, mouku na jejich výrobu jim dodávají regionální mlynáři.

Poptávka po mazancích meziročně roste o 20 %

„Mazance jsou mezi lidmi každým rokem oblíbenější, poptávka roste meziročně o 20 procent. Předpokládáme, že letos jich prodáme 95 tisíc kusů. Pekařům projde rukama při výrobě mazanců 13 tun rozinek, 5 tun másla a 4 tuny mandlových plátků,“ říká za Globus vedoucí pekáren a cukrářské výroby Pavel Meduna. „Vedle mazanců připravíme také přes 100 tisíc velikonočních jidášů, mnoho ručně dělaných dortů i zákusků. Suroviny na výrobu velikonočního i nesezonního pekařského a cukrářského sortimentu bereme od prověřených dodavatelů,“ dodává. Pekaři i cukráři z pekáren všech patnácti hypermarketů Globus musí před Velikonocemi od čtvrtka pracovat nepřetržitě 24 hodin, aby vše stihli a uspokojili poptávku po pečivu a cukrovinkách.

Nejinak tomu je v řeznictvích zmíněného hypermarketu. Během Velikonoc stoupají prodeje veškerých druhů mas a uzenin. Největší nárůsty v řádu desítek procent jsou v předvelikonočním období zejména u méně tradičních druhů masa, jako je telecí, jehněčí, krůtí nebo králičí.

Bílá vejce a čokoládové figurky nejen pro koledníky

Většina Čechů si Velikonoce nedovede představit bez vajec. V březnu se jich prodá téměř tři miliony. „Před Velikonocemi vždy zařazujeme do sortimentu i bílá vejce, po kterých je poptávka nejvyšší. Dále budeme mít vejce vařená, již obarvená, pro ty, kteří nestíhají ozdobit vlastní kraslice,“ říká mluvčí Globusu Pavla Hobíková a pokračuje: „Vyšší je i poptávka po dutých čokoládových figurkách s velikonoční tematikou, které nejčastěji dostávají hodovníci jako koledu. Zájem je také o menší kusy vajíček a zajíčků. Všechny nabízené velikonoční čokoládové výrobky jsou z opravdové čokolády a ne z pouhých náhražek. Rok od roku se zvyšují odprodeje dražších figurek, u nichž zákazníci začínají upřednostňovat hořkou čokoládu s vysokým podílem kakaa.“

Prodeje ovlivňuje i počasí

Prodeje před velikonočními svátky výrazně ovlivňuje počasí. V případě ryze jarních teplot bude velká část zákazníků trávit svátek na chalupě. „Pak lze kromě prodejů klasického velikonočního sortimentu očekávat i zvýšený zájem o pečivo a maso, které je vhodné ke grilování. O poznání výrazně vyšší zájem je ale v takovém případě také o alkohol. Ten je totiž nedílnou součástí odměny koledníkům zejména na venkově, “ uzavírá Pavla Hobíková, mluvčí hypermarketů Globus.

 

Zdroj: Botticelli

Praha, 22. března 2016