Sklizeno v roce 2015 utržilo 241 mil. Kč.

Tržby sítě prodejen zdravého životního stylu Sklizeno dosáhly 241 milionů korun. Oproti loňsku (150 mil. Kč) tak vzrostly o  61 %.

V letošním roce firma očekává konsolidaci trhu s lokálními a kvalitními potravinami a ústup některých prodejců především z center měst. V roce 2015 výrazně vzrostla poptávka po bio a speciálních potravinách.

V roce 2015 otevřelo Sklizeno rekordní množství nových prodejen (šest) a k tomu svou první restauraci v novém konceptu Sklizeno Food Lovers. Otevřených je tak už celkem 19 prodejen, z toho jedna na Slovensku v Bratislavě. Díky tomu síť dosáhla plánovaných tržeb.

„V roce 2015 se nám především prostřednictvím franšízových partnerů podařilo otevřít prodejny v zákaznicky velmi atraktivních lokalitách obchodních a administrativních center, na která jsme se orientovali především. Zatímco centra Prahy a Brna jsou už poměrně dost obsazena jak námi, tak konkurencí, mimo centra zákazníkům stále chybí možnost nákupu kvalitních potravin. Proto jsme se letos orientovali především tam,” vysvětluje strategii rozvoje sítě David Kukla, zakladatel Sklizeno.

Zmíněná obsazenost center měst je podle Davida Kukly jedním z velkých témat pro rok 2016. „Segment kvalitních, bio a lokálních potravin má rozhodně kam růst. Stále je mnoho lokalit, které jsou z obchodního hlediska zajímavé, nejspíš to už však nebudou centra měst. Zde se často srážíme s konkurencí a myslím, že rok 2016 proto bude klíčový pro konsolidaci obchodů a sítí konkurenčních projektů právě v těchto lokalitách. Hlavní boom máme za sebou, nyní už u prodejen, které fungují 2-3 roky, budeme nejspíše všichni důkladně analyzovat jejich potenciál a návratnost,” odhaduje hlavní dění David Kukla.

Co se týče trendů v potravinách, rok 2015 patřil bio, kde se neustále zvyšuje jak poptávka, tak nabídka. Prodeje bio potravin stouply meziročně o více než 20 %. Největším „skokanem” jsou ale speciální potraviny, jako jsou bezlepkové, bezlaktózové nebo tzv. superfoods, jejichž prodeje stouply meziročně dvojnásobně, co je dalším důkazem toho, že lidé se čím dál tím více zajímají nejen o kvalitní, ale přímo i o zdraví prospěšné potraviny.

 

Zdroj: Sklizeno

Praha, 3. března 2016