Seminář „UDRŽITELNOST PRO VÝROBU A OBCHOD: Rok 2020-2021 jako vstup do nové reality?“ se koná již za necelé 3 týdny. Nezapomeňte se přihlásit!

CSR a udržitelnost na pořadu dne. skutečně? O dopadech pandemie na vnímání CSR a udržitelnosti. O tom, co si myslí a co dělá česká populace, bude hovořit Hana Vejborná, Account Director, společnosti Ipsos.

Termín konání: 22.6. 2021, 9:00 – 16:00
Místo konání: Akademický klub VŠE v Praze, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3

PROGRAM SEMINÁŘE

9:00-9:10       ZAHÁJENÍ

Jak jsme se v roce 2020-2021 změnili?

9:10    CSR A UDRŽITELNOST NA POŘADU DNE. SKUTEČNĚ?

Dopady pandemie na vnímání CSR a udržitelnosti. Co si myslí a co dělá česká populace. Informace z výzkumů agentury Ipsos k tématům CSR a udržitelnosti.

Hana Vejborná, Account Director, Ipsos

9:30    UDRŽITELNOST JAKO SOUČÁST NAŠEHO ŽIVOTA

  • Koronakrize je epizodou, udržitelnost se stává (musí stát) součástí našich životů.
  • Jak se změnilo chování zákazníků, jak se změnil obchod, jaké jsou dopady na životní prostředí. Obchod v roli nositele trendů k zajištění trvalé udržitelnosti (jak v oblasti produkce potravin, tak souvisejících oblastí – obaly, odpady apod.).
  • Je nejvyšší čas k akceleraci. (Vítám větší zapojení státu a vznik nových iniciativ. Není jich stále dostatek.)
  • Trvalá udržitelnost napříč sektory. (Od zemědělství, přes průmysl až po služby. Role obchodu v ní.)
  • Nové trendy, ke kterým máme přístup i díky nadnárodnímu charakteru obchodu.

Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR

9:50    NÍZKOENERGETICKÉ PRODEJNY V RETAILU

Společnost COOP se stala největším retailovým výrobcem zelené energie díky solárním panelům na desítkách prodejen a provozuje také první nízkoenergetické prodejny s využitím obnovitelných zdrojů, nebo modulární typy prodejen.

Lukáš Němčík, Head of Marketing & Development, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil

10:10  UDRŽITELNOST A HOSPODAŘENÍ S VODOU

Voda se stává strategickou surovinou. Její dlouhodobý nedostatek, který je primárně klimatickými změnami, sekundárně pak neschopností a nepřipraveností společnosti a firem s ní hospodařit.

Jaroslav Ďuriš, generální ředitel společnosti Wero Energy

Prostor pro otázky a diskuzi

10:45-11:15 – PŘESTÁVKA NA KÁVU

Udržitelné projekty koronakrizi navzdory

11:15  CHARTA UDRŽITELNOSTI DR. OETKER

Společnost Dr. Oetker se vždy chovala odpovědně a udržitelné jednání vnímá jako součást samotné podstaty firmy. Teď své ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti shrnula v Chartě udržitelnosti. Mezi jinými chce Dr. Oetker dosáhnout klimatické neutrality, omezit plasty a zajistit úplnou recyklovatelnost svých obalů. Dále firma investuje velké částky do nutričních profilů svých výrobků.

Zdeněk Kvinta, Marketing Executive Manager Senior CZ/SK

11:35  ONLINE PRODEJ POTRAVIN UDRŽITELNĚ? JDE TO! (case study online prodejce Rohlik.cz)

Za poslední rok zaznamenal prodej potravin na internetu raketový nárůst. O tom, že e-shopy nejen prodávají, ale starají se také o udržitelnost svého podnikání bude hovořit zástupce Rohlik.cz.

11:55  BUĎTE IN A POUŽÍVEJTE OBALY Z VLNITÉ LEPENKY!

Nákupní chování spotřebitelů je ovlivněno i tím, jak ekologicky šetrné balení výrobci používají. Vysvětlíme, jak lze udržitelnými obaly z vlnité lepenky nahradit obaly z plastu nebo hliníku. Ukážeme vám konkrétní příklady udržitelných obalů na potraviny a dozvíte se, proč naši zákazníci ekologicky šetrné obaly využívají a jak podněcují spotřebitele ke koupi!

Martin Hejl, jednatel jednatel THIMM pack’n’display + Marek Lavička, obchodní zástupce, Třemošenské uzeniny

12:15  O UDRŽITELNOSTI NESTAČÍ JEN DISKUTOVAT, JE POTŘEBA JEDNAT

Strategie a programy společnosti Tchibo jsou koncipovány tak, abychom mohli dělat to, co je v naší sféře vlivu možné. Když narazíme na hranice, hledáme partnery pro spolupráci, kteří nám pomohou dostat se dál a realizovat dlouhodobé změny. Trvalá udržitelnost je zakotvena v DNA naší firmy již od roku 2006. Jde nám jak o ochranu životního prostředí, tak o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme, ať už jde o naše zaměstnance, farmáře, dodavatele či jiné stakeholdery. V oblasti kávy i spotřebního zboží realizujeme z pohledu udržitelnosti mnoho různorodých projektů.

Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager CZ/SK, Tchibo Praha

Prostor pro otázky a diskuzi

13:00-14:00 PŘESTÁVKA NA OBĚD

Udržitelně, lokálně, komunitně

14:00  BILLA AKTIVOVALA PLÁN B

Billa spustila Plán B, aby pomohla odvrátit nepříznivý environmentální vývoj ve světě. Soustředí se na čtyři hlavní kapitoly: Zelené produkty, Energie, klima a životní prostředí, Zaměstnanci a Společenská odpovědnost.

Ivan Holub, Koordinátor udržitelného rozvoje, Rewe Group Česká republika, Billa

14:20  UDRŽITELNOST S VAZBOU NA KONKRÉTNÍ DOBU A KONKRÉTNÍ MÍSTO

Aplikujete-li na firemní udržitelnost dlouhodobější měřítka a je-li pro vás hodnotou existence vašeho businessu v nějakém konkrétním místě, začnete se přirozeně zajímat o vnější prostředí firmy, region či stát ve kterém působí. V našem případě to vedlo k založení spolků Agentura pro rozvoj Broumovska a Podnikatelský klub Broumovska, které se staly hybateli strategické diskuse a dlouhodobých projektů směřujících k rozvoji regionu, ve kterém působíme.

Jan Školník, Agentura pro rozvoj Broumovska

14:40  ZDRAVÍ A KVALITNÍ ŽIVOT

Mezilidské vztahy – včetně těch pracovních – ovlivňují naše zdraví, ať už psychické či fyzické. Je v zájmu každého zaměstnavatele, aby usiloval o produktivní a tolerantní pracovní prostředí, podpořené rozvojem zdravé firemní kultury. Patologické vztahy a šikana na pracovišti poškozují jak jednotlivce, tak i kolektivy, významně přitom brání dlouhodobé úspěšnosti celé firmy.

Jiří Devát, předseda Správní rady Nadačního fondu Filantia

15:00-16:00 ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING


Seminář připravila společnost Press21 ve spolupráci se společnostmi THIMM THE HIGHPACK GROUP a WERO ENERGY, Katedrou mezinárodního podnikání Fakulty mezinárodních vztahů VŠE v Praze a časopisem Retail News.

Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.

REGISTRUJTE SE PROSÍM NA: https://www.retailnews.cz/konference/udrzitelnost2021/

Podrobné informace o programu najdete na https://www.retailnews.cz/konference/udrzitelnost2021/

Pro registraci na seminář prosím využijte přihlašovací formulář na webu nebo e-mailovou adresu klanova@press21.cz

Pro platbu můžete využít platební údaje ve formuláři, nebo využijte mail: klanova@press21.cz a bude Vám vystavena faktura.

Kontakt pro Vaše dotazy:

Eva Klánová
jednatelka

Press21 s.r.o.
Holečkova 103/31
150 00 Praha 5 Smíchov
tel.: 606 414 301
e-mail: klanova@press21.cz
www.press21.cz