Na semináři se kromě jiného dozvíte, jak funguje cirkulární odpadové hospodářství. Vojtěch Pilnáček, která vede konzultační tým ve společnosti Cyrkl.com, vysvětlí základní principy cirkulárního odpadového hospodářství: jak odpadům předcházet, pokud vzniknou, jak s nimi nakládat, aby neztratily hodnotu. Představí nástroje, díky kterým je toho možné dosáhnout – online odpadové tržiště, aukce odpadů a odpadové skeny. Všechno doloží konkrétními příběhy úspěšných transakcí a úspor.
Seminář odráží aktuální dění ve světě i dlouhodobé koncepce organizací v době, která na první pohled udržitelnosti nepřeje. Nejdříve covid, nyní válka na Ukrajině. Také Green Deal čekají změny. Navzdory tomu ale firmy od svých dlouhodobých strategií udržitelnosti neustupují, právě naopak. Seminář tento rok opět přinese zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit.
Program semináře a registrační formulář najdete na https://www.retailnews.cz/konference/udrzitelnost2022/.
Seminář tradičně zahájí aktuální výsledky průzkumů na téma CSR a udržitelnost, které bude prezentovat Tereza Horáková, Associate Director ve společnosti Ipsos. Martina Černá, Health &Sustainability Director, společnosti Albert Česká republika nechá na semináři nahlédnout do projektů a každodenní praxe obchodního řetězce v oblasti udržitelnosti. Na udržitelnost v FMCG sektoru v době krize se zaměří Gabriel Makki, viceprezident pro obchod Procter & Gamble ve střední Evropě. Zajímá vás, na jakých principech funguje udržitelný koncept řetězce Penny? Na semináři Udržitelnost pro výrobu a obchod vše vysvětlí Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení v Penny Marketu. Profesor Vladimír Kočí z VŠCHT se za pomoci řeči čísel a statistik zamyslí nad tím, zda má na udržitelnost větší dopad potravina samotná nebo její obal. Martin Walter, partner, Innovation Footprint se zaměří na téma ESG jako „nové CSR“. Legislativní rámec pro budoucí reporting – realita a očekávání. V jakém stavu je projednávání nového evropského předpisu? Jaké prvky má ambici přinést?
Seminář připravily a podpořily společnosti Press21 a THIMM THE HIGHPACK GROUP, Procter & Gamble, Česko-slovenská iniciativa ECR ve spolupráci s Magenta Experience Center společnosti T-Mobile a časopisem Retail News. Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
Termín konání: 8.6. 2022, 9:00 – 16:00
Místo konání: Magenta Experience Center, Arkády Pankrác, Na Pankráci 86, 140 00 Praha 4
Praha, 22. května 2022