S účinností od 1. ledna 2023 se Roman Kýr, stávající prezident Henkel ČR a generální manažer divizí Laundry & Home Care a Beauty Care pro Česko a Slovensko, stává manažerem nově vzniklé divize Henkel Consumer Brands. Tato vznikla sloučením právě divizí Laundry & Home Care a Beauty Care s cílem vybudovat novou silnou platformu a podpořit růst napříč produktovými kategoriemi.
Roman Kýr působí ve společnosti Henkel více než 20 let. Svou kariéru odstartoval v roce 2001 jako Key Account manažer, později zastával různé pozice v rámci marketingu, obchodu a category managementu nejen v rámci Česka, Slovenska, ale i regionální centrály v CEE. Odpovědnost za strategické obchodní řízení zákazníků převzal v roce 2012 jako Obchodní ředitel. Od roku 2014 vedl divizi Laundry & Home Care (Prací a čistící prostředky) s odpovědností za Srbsko, Černou Horu, Makedonii a Albánii. V roce 2017 se vrátil do České republiky, kde byl jmenován generálním manažerem divize Laundry & Home Care pro Česko a Slovensko.
Od 1. září 2019 převzal funkci prezidenta Henkel ČR a od 1. října 2022 byl současně zodpovědný za řízení divize Beauty Care jako generální manažer.
„S radostí jsem přijal další výzvu v nadcházející kariéře. Věřím, že společně s Henkel Consumer Brands budeme jako společnost nadále úspěšní a také v to, že tyto dvě kategorie produktů patří dohromady. Jejich sloučením se stáváme jedním z nejsilnějších dodavatelů drogistického zboží v Česku a na Slovensku, což nám otevírá další nové možnosti směrem ke spokojenosti našich partnerů a spotřebitelů,“ uvádí Roman Kýr, generální ředitel Henkel Consumer Brands pro Česko a Slovensko.
Consumer Brands
Silná platforma: portfolio s důrazem na atraktivní růstový a maržový potenciál
Společnost Henkel oznámila plány sloučení svých obchodních divizí Laundry & Home Care a Beauty Care do společné divize pod názvem Henkel Consumer Brands ještě začátkem roku 2022. Cílem vytvoření nové obchodní divize je vybudovat společnou platformu pro posílení růstu napříč produktovými kategoriemi. V rámci této platformy společnost spojí své spotřebitelské značky a divize včetně takových ikonických značek jako Persil a Schwarzkopf.
Nová divize Henkel Consumer Brands umožní lépe využít celý potenciál pro organický a anorganický růst a zaměřit se na produkty s atraktivním růstovým a maržovým potenciálem – nad rámec opatření aktivního řízení portfolia, která byla implementována do konce roku 2021.
Další opatření zaměřená na posílení portfolia budou zahrnovat odprodej nebo zrušení značek a podnikání v oblastech, které nejsou pro společnost klíčové, jakož i akvizice v atraktivních spotřebitelských kategoriích.
Významné synergie a zlepšení efektivity
Sloučením dvou obchodních divizí dosáhne společnost Henkel významných synergických úspor a zvýší svoji efektivitu a agilitu, což jí zároveň umožní rychleji a flexibilněji reagovat na změny ve vysoce nestabilním podnikatelském prostředí. Synergické úspory se očekávají v oblastech jako administrativa, distribuce, marketing a dodavatelský řetězec.
Tím se nové divizi Consumer Brands uvolní zdroje na zvýšení a lepší nasměrování investic do strategických oblastí, jako jsou například digitalizace výzkumu a vývoje, elektronický obchod nebo udržitelnost recyklovatelných obalových materiálů. Tyto synergie budou využity i k posílení maržového profilu divize.
Sjednocené týmy: štíhlejší struktury, rychlejší rozhodování a atraktivní příležitosti
Nová obchodní divize bude zaměřena na zákazníky a prodejní kanály – s jednotným přístupem k maloobchodníkům, obchodním a distribučním partnerům v rámci všech spotřebitelských kategorií.
Společný tým pod jednotným vedením se zaměří na další rozvoj celé spotřebitelské divize se štíhlejšími strukturami a rychlejšími rozhodovacími procesy. Nová divize nabídne pracovní místa s větší zodpovědností a lepšími kariérními možnostmi, aby se společnost stala ještě atraktivnějším zaměstnavatelem pro celé týmy, lídry, talenty i nové zaměstnance.
Zdroj: FleishmanHillard
Praha, 23. ledna 2023