Retro týden v Lidlu letos slaví 10. výročí

Řetězec Lidl je oblíben především díky tematickým týdnů, ve kterých nabízí vždy něco nového. Během roku jich vystřídá více než 30, pokud ke gastro nabídce přidáme ještě spotřební zboží, tak je počet více než dvojnásobný. V roce 2015 přišel Lidl s týdnem s nádechem nostalgie a pojmenoval ho Retro týden. Ihned se zařadil mezi nejoblíbenější akce v Lidlu a zájem o něj trvá dodnes. Retro týden tak tento rok slaví 10. výročí.

S nápadem na Retro týden přišel o rok dříve nákupčí David Vítek, kterého inspiroval jeden tematický týden v maďarském Lidlu. Nešlo o retro styl, ale v daném týdnu byly v nabídce produkty s pestrobarevnými obaly. Lehce tak mohly evokovat dobu minulou. „Tehdy mě napadlo, kdo jiný než my, by mohl přijít s tématem retro. Představili jsme s kolegy nápad našim dodavatelům a oslovili jsme i firmy, které s námi tenkrát nespolupracovaly. Všichni byli nadšeni, komentuje přípravy David Vítek.

Dodavatelé Lidlu začali hledat v archivech staré etikety a vybírali, které produkty je možné vyrobit. Tam, kde to současná legislativa a výrobní procesy dovolovaly, sáhlo se po originálních recepturách. V jiných případech se výrobci snažili co nejvíce přiblížit původním produktům.

První Retro týden se podařilo zákazníkům připravit o pár měsíců později, v roce 2015. První reakce byly nad očekávání pozitivní. Retro týden vyvolal velký zájem. Zákazníci o produktech diskutovali přímo v prodejnách, na internetu si sdíleli vzpomínky a doporučovali si, jak uchovávat např. mléko v pytlíku, aby se neroztrhlo. To se tak na začátku stalo nejvíce komentovaným produktem.

Retro týden se zpravidla opakuje třikrát do roka, nabídka se pokaždé mírně liší, zařazují se stále nové produkty. Retro tématika se totiž za 10 let posunula. První Retro týden obsahoval výrobky z let 70. – 80., nyní se do něj zařazují již výrobky z devadesátek. Celkem si tak zákazníci mohli zavzpomínat na několik desítek produktů, některé se již dnes ani nemusí vyrábět.

Příklady produktů z Retro týdne: Babetka, Metro, Pitralon, mýdlo Jelen, Barbus, Auron, Kopřivový šampon, Vaječný šampon, Metro, Indulona, Vitacit, Pedro, Horalky, instantní polévky, paštiky a další.

Mezi oblíbené stálice po celou dobu patří Kofola, Májka a Bohemia Sekt. Další Retro akci nabídne Lidl od 7. 5. 2025.

 

Zdroj: Lidl

Praha, 5. května 2025