Potřeba dělat promoce efektivně zaznívá z trhu se stále větší naléhavostí. Podle odhadů se u nás v FMCG prodá akční zboží v hodnotě okolo 200 miliard korun, přičemž hodnota poskytnuté slevy odpovídá 70 až 80 miliardám! Ale jen zlomek toho, co výrobci a obchodníci do těchto cenových promocí investují, pomáhá budovat loajalitu ke značce a obchodu.
Není to prvenství, kterým by se Česká republika mohla pyšnit: promoční zboží má podle analytiků společnosti Nielsen na celkových prodejích 54% podíl a to nás řadí hned po Slovensku na špičku v Evropě. Přitom jak zaznělo na letošním Retail Summitu, jen 4 % položek v nabídce jsou natolik elastická, že snížením jejich ceny lze vydělat. Není tedy na čase zamyslet se důsledně nad skutečným dopadem promocí na obchodníky i výrobce a hledat opravdu efektivní řešení pro únik ze slevové spirály?
Akce Efficient Promotions z cyklu specializovaných konferencí Retail in Detail, která se uskuteční 13. června v pražském hotelu Jalta, shromáždí zástupce obchodníků i výrobců a přinese tržní analýzy, ukázky úspěšných promočních aktivit i prostor pro panelovou diskuzi těch, kteří se s promoční pastí sami potýkají a hledají cestu ven. Koneckonců ekonomická situace již dlouho nebyla pro tento krok tak příznivá. „Kupní síla roste rekordním tempem, obchod i výrobci se zaměřují více na zisk a v porovnání s dřívějškem méně na objemy. Nemluvě o bohatých zkušenostech, které mohou firmy čerpat ze zahraničí. Kdy jindy zkusit z této pekelné skluzavky vyskočit, nebo alespoň přibrzdit rychlost?“ komentuje zastřešující téma červnového Retail in Detail Tomáš Krásný, partner společnosti Blue Events, jež akci pořádá.
Analýzy i příklady z praxe, které fungují
Program konference zahájí výzkumy společností Nielsen a GfK týkající se aktuálního stavu promocí na tuzemském trhu, přístupu zákazníků i dopadu masivních slev na loajalitu ke značkám. O různých podobách věrnosti v dnešním digitálním světě bude mluvit šéf retailové divize pro střední a východní Evropu v Diebold-Nixdorf Stanislav Zrcek. V ranní části bude mít slovo také klíčový řečník, analytik Ismail Parsa, který má za sebou úspěšné řízení marketingových kampaní pro světového e-commerce giganta Amazon. Poví více o tom, jak do plánování promocí zapojit sofistikované analytické nástroje.
Druhá programová sekce přinese premiérové vystoupení dvou velkých hráčů na trhu, kteří se rozhodli na efektivních promocích spolupracovat. Jiří Ritter, obchodní ředitel Nestlé, a Senior Vice President společnosti Ahold Petr Pavlík, ukážou, že výrobce a obchodník spolu v otázce akčních cen nemusejí válčit. O tom, jaké dopady na značku může mít cenová válka řetězců, ví své Kofola. Její Promo Strategy Manager Ondřej Žák odhalí, jak se tento nápojový lovebrand musel před dvěma lety odrazit z promočního dna. A protože technologie se dostávají ke slovu čím dál víc, Dirk Ettlinger ze společnosti APT vysvětlí princip využití prediktivních analýz, které pomáhají rozeznat efektivní promoční modely od těch ztrátových.
Po pracovním obědě program vyústí ve velkou panelovou diskuzi, kde budou zástupci významných obchodníků, výrobců a dodavatelů marketingových řešení mluvit o vlastních zkušenostech se slevami a cestách v hledání skutečně efektivních promocí.
Kdo je typickým návštěvníkem akce?
„Téma Efficient Promotions cílí na všechny obchodníky i výrobce, kteří si uvědomují, že na promocích lze vydělat, ale také hodně prodělat a přijít o těžce získávanou věrnost zákazníků nemluvě o negativních dopadech na značku výrobku i řetězce. Očekáváme proto hojnou účast zástupců dodavatelů i obchodníků včetně nezávislých nákupních aliancí,“ říká Kateřina Paterová, projektová manažerka společnosti Blue Events.
Na Retail in Detail/Efficient Promotions by neměli chybět představitelé těch firem, které přemýšlejí o nelehké cestě ze spirály akčních cen a hledají inspiraci k novému typu „necenových“ promocí. Své místo zde mají samozřejmě i dodavatelé řešení podporujících efektivní promoce, experti a odborní novináři.
Cyklus specializovaných akcí Retail in Detail úzce navazuje na každoroční největší oborové setkání obchodníků a jejich dodavatelů Retail Summit, avšak díky své komornější atmosféře 150 až 200 účastníků umožňuje zaměřit se na vybraná témata maloobchodu ve větším detailu.
Červnové vydání akce partnersky podpoří Diebold-Nixdorf, EY, MasterCard, SAS, Kofola a další, mediálními partnery jsou mj. Brave Show, M&M, MarketingSalesMedia, Media Guru či Retail News.
Detaily akce:
Kdy: Středa, 13. června 2018
Kde: Hotel Jalta, Václavské náměstí 45, Praha 1
Více informací o konferenci a jejím programu naleznete na webu www.shopper21.cz.
Kontakt:
Kateřina Paterová, Project Manager
Blue Events
katerina.paterova@blueevents.eu
+420 776 117 282
Praha, 27. května 2018