Letošní vánoční sezona byla pro Mall.cz ve znamení navýšení tržeb o 25 procent oproti loňskému roku. K nejprodávanějším produktům konce roku patřily hračky, televizory, chytré telefony a domácí spotřebiče. Od 20. prosince byl extrémní zájem také o elektronické dárkové poukazy v hodnotě 1 000 korun.
Nejrušněji bylo na pobočkách e-shopu, kam pro své objednávky směřovalo nejvíce zákazníků. Hned po Štědrém dnu Mall.cz odstartoval povánoční výprodeje. Po necelém týdnu od jejich spuštění je zatím největší zájem o elektroniku.
Objednávky do poslední chvíle
Z pohledu tržeb byl pro Mall.cz nejsilnějším dnem 29. listopad, kdy vrcholila akce Black Friday. Celkově za poslední dva měsíce roku zaznamenal e-shop meziroční nárůst tržeb o 25 procent. „Letos jsme poprvé, i přes některé varovné zprávy a zažité zvyky, viděli, že lidé objednávali dárky skutečně až do poslední chvíle,“ říká Oldřich Bajer, CEO skupiny Mall, a dodává: „V loňském roce se začal počet objednávek snižovat již v polovině prosince. Zákazníci se obávali, zda jim dárky pod stromeček přijdou včas. V letošním roce ale jejich důvěra rostla a v období od poloviny měsíce do 23. prosince u nás uskutečnili o 40 procent více objednávek než v loňském roce.“
Internetovým obchodům Mall se dařilo nejenom v Česku, ale i v ostatních zemích, kde skupina Mall působí. Rekordmany bylo Slovinsko a Chorvatsko, kde tržby 23. prosince překonaly čísla českého Mallu.
Nejrušněji bylo před svátky na pobočkách e-shopu
Tento rok také potvrdil stoupající oblibu vyzvedávání zboží na pobočkách, partnerských výdejnách a v Mall Boxech, kterých má e-shop v Česku již více než 700. V letošním roce dalo 62 procent zákazníků poprvé přednost právě osobnímu odběru. Nejčastěji přitom směřovali na prodejny e-shopu. Těchto zákazníků bylo přes 60 procent. Ve srovnání s běžným měsícem prodejny v prosinci vydaly o více než 180 procent více objednávek. Nejvytíženějším dnem na pobočkách byl 20. prosinec, kdy si zákazníci vyzvedli přes 16 tisíc objednávek. Tento den byl rekordní i pro samoobslužné výdejní Mall Boxy, přičemž v týdnu od 16. do 22. prosince boxy prošlo rovněž více než 16 tisíc objednávek.
Své objednávky si na adresu nechalo doručit zbylých 38 procent. Nejvíc objednávek směřovalo do Prahy, Jihomoravského a Středočeského kraje.
Mall.cz spustil povánoční výprodeje
Povánoční nákupy jsou mezi českými zákazníky už několik let velmi oblíbenou záležitostí. Ceny klesají o desítky procent, a řada lidí tak při nich využije peníze nebo poukazy, které našli pod stromečkem. Na povánoční výprodeje jsou zákazníci zvyklí a 13 procent českých domácností potvrdilo, že si některé dárky kupuje právě až po Vánocích, když přichází další vlna slev¹.
Povánoční výprodej na Mall.cz se týká tisíců výrobků napříč sortimentem. V loňském roce byl největší zájem především o elektroniku. Vedly LED televize, mobilní telefony a malé domácí spotřebiče. Velký zájem byl také o prací prostředky a kávové kapsle. Do TOP 5 produktů se dostala trochu překvapivě také obuv. Například chytré hodinky a přenosná sluchátka zaznamenaly více než dvojnásobný nárůst. Po necelém týdnu od spuštění výprodejů je i letos doposud největší zájem o elektroniku.
1. Zářijového průzkumu pro Mall.cz od agentury Perfect Crowd se zúčastnilo 510 respondentů ve věku od 15 do 60 let z celé České republiky.
Zdroj: Mall Group
Praha, 31. prosince 2019