Může si někdo přivlastnit konkrétní část dne? Řetězec projektových marketů HORNBACH může. A to neobyčejně věrohodně a suverénně. Před Velikonocemi totiž spouští druhou jarní ofenzívu s názvem „Ráno patří nám“.
Projekt ve smyslu, jak jej pojímá HORNBACH, je vždy komplexní, náročný na čas a vyžaduje zcela specifický druh lidí: takové lidi, které žene něco vpřed, rozhodné a dobře připravené. A právě těm patří ráno. „Tyto časné ranní hodiny, kdy zbytek světa ještě spí, to je čas pro naše machry a jejich projekty. Nikdo tomu nerozumí lépe než typický zákazník HORNBACHU,“ říká David Kolář, marketingový ředitel společnosti HORNBACH pro Českou republiku a Slovensko.
V novém spotu, který působí nadmíru epicky, se téměř zdá, jakoby hlavního protagonistu obklopovalo něco spirituálního. – Uprostřed svého ranního projektu se zastaví a vidí něco, o čem ostatní zatím nemají ani tušení: počátek nedotčeného dne. Přesně tam se chce divák ocitnout, když sleduje tento spot. Mystickou atmosféru na konci spotu doplní zahradní skleník, který před vycházejícím sluncem vypadá jako katedrála. „Ráno patří nám“ prohlašuje HORNBACH se vší uctivostí.
Avšak – jak je u HORNBACHU zvykem – i v tomto spotu vězí mnohem víc. Představuje totiž také protiklad k uspěchanému a hlučnému světu, ve kterém žijeme. Ve spotu je ukázáno místo, po kterém toužíme a kde se můžeme stáhnout do ústraní. Toužíme zažít hypnotické ticho, které je vyhrazeno pouze tomu, kdo své denní dílo započne časně zrána. Takové místo je přitom přímo v nás samých.
Hluk, šílenství a pot, na které jsme ve spotech HORNBACHU zvyklí, však v nové reklamě zcela chybí. Namísto toho má člověk pocit, že se ponořil do světa, který představuje něco mezi obrazy Rembrandta a Caspara Davida Friedricha. To vše doprovázeno sborovou hudbou, která byla komponována výlučně pro tento film. „Je to asi ten nejpomalejší spot HORNBACHU, jaký jsme kdy zveřejnili. Každá sekvence vlastně trvá příliš dlouho, ale přesně prostřednictvím tohoto uměleckého střihu filmu se rozvíjí jeho hypnotická magie,“ říká Guido Heffles, kreativní ředitel agentury HEIMAT.
První letošní jarní kampaň HORNBACHU „Tak voní jaro“ je plná bizarního humoru, naproti tomu druhá kampaň „Ráno patří nám“ přináší posvátné ticho vnitřního klidu. Ukazuje se tak variabilnost komunikační značky HORNBACH. Každá kampaň, od klasické komunikace až po originální edici DÍLO, přichází vždy s novým nápadem a maximálně na druhý pohled je v ní rozpoznatelný HORNBACH. A to už 20 let. Tak dlouho totiž trvá spolupráce společnosti HORNBACH s agenturou HEIMAT.
Nový spot vznikl pod taktovkou režiséra Američana Stuarta McIntyra. O produkci se postarala společnost ANORAK v Berlíně. Hudebně ho zastřešila společnost WALKER v Los Angeles. Outdoorová a tištěná kampaň vznikla souběžně při natáčení s fotografem Kai-Uwe Gundlachem z Hamburgu.
Zdroj: Hornbach
Praha, 19. dubna 2019