První síť bezobslužných prodejen v Česku Minute Shop otevírá novou pobočku v pražské Libni

První bezobslužná maloobchodní síť v Česku Minute Shop otevírá v pražské Libni čtvrtou prodejnu s nonstop provozem. Narozdíl od stávajících konceptů samoobslužných pokladen si zde zákazník nemusí sám markovat jednotlivé položky. Tašku pouze položí na pás, kde se automaticky celý nákup načte do aplikace a zákazník pak potvrdí platbu v mobilní aplikaci.

Minute Shop je unikátní koncept plně automatizovaných prodejen, ve kterých zákazníci k nákupu potřebují pouze mobilní aplikaci s nahraným občanským průkazem a platebními údaji. V obchodě na spotřebitele nečeká žádné manuální skenování čárových kódů na pokladnách jako v případě samoobslužných pokladen, jejíž popularita dlouhodobě klesá. Veškeré zboží je zde opatřeno speciální technologií RFID čipů, umožňující okamžité načtení a úhradu celého nákupu, jakmile taška projede tunelem s neviditelnými anténami. Díky tomu se prodejny obejdou zcela bez personálu a také dlouhých front.

Průměrný nákup u nás trvá kolem jedné minuty, proto jsme zvolili název Minute Shop. Samotný nákup je velmi jednoduchý. Pomocí aplikace vstoupíte do prodejny, vybrané zboží položíte na pokladní pás, zkontrolujete položky v košíku aplikace a poté potvrdíte platbu. Po zaplacení je automaticky na email odesláno potvrzení včetně účtenky o zaplacení,” uvádí Klára Murínová, tisková mluvčí společnosti Store Invent Automation.

Minute Shop se od podobných typů prodejen, které v plně automatickém režimu fungují pouze v nočních hodinách, nejvíce odlišuje právě svým technologickým řešením. Jsme skutečně první plně automatizovaná prodejna v České republice. Na rozdíl od jiných prodejen nepřenášíme práci na zákazníka. Uvnitř obchodu nejsou klasické samoobslužné pokladny a jednotlivé zboží není nutné markovat pomocí skeneru,” dodává Klára Murínová.

Technologie RFID navíc umožňuje provozovateli v reálném čase sledovat, kolik zboží je aktuálně na prodejně a co je potřeba doplnit. Prodejny pojmou 350–450 položek trvanlivého sortimentu. Do budoucna se počítá také s rozšířením sortimentu o ovoce, pečivo a další nákupní položky.

V provozu jsou zatím čtyři prodejny v Praze. Nyní firma hodlá formou franšízových licencí rozšířit Minute Shop do dalších regionů po celé republice. „Naším hlavním cílem je mít sto obchodů přibližně do dvou let,“ přibližuje budoucí plány Klára Murínová. Koncept obchodu nabízí ideální řešení především v menších obcích do tisíce obyvatel a vylidněných regionech, kde mohou zájemci čerpat dotace na přestavbu prodejny na tzv. hybridní režim, jež od loňského roku nabízí Ministerstvo průmyslu a obchodu. Do zařízení obchodu tak obec či jednotlivec investuje pouze nižší stovky tisíc. Díky automatizaci a optimalizace celého nákupního procesu se návratnost pohybuje okolo jednoho roku.

 

Zdroj: Topic PR

Praha, 10. května 2024