Webinář Circular Packaging & Products se bude konat v úterý 22. března od 16:30-17:30. Webinář se zaměří na cirkulární balení a cirkulární produkty a představí případové studie ECR Community na toto téma.
Prezentovat bude:
Isabelle Haslinger & Erich Schlenz, Henkel Rakousko
Anaïs Ryterband, Co-Founder, Pandobac, Francie
Sunny Bhasin, CEO, Renew Technologies, Maďarsko
Zaregistrovat se můžete na: https://register.gotowebinar.com/register/2344872794305138701
ECR Community vydalo publikaci, která poskytuje přehled o tom, jak obchodníci a výrobci spotřebního zboží podporují principy cirkulární ekonomiky. Tato více než 100 stránková publikace, sponzorovaná společností Gfk obsahuje 18 případových studií – příkladů využití principů cirkulární ekonomiky v oblastech jako jsou obaly, nakládání s odpady, snižování plýtvání potravinami a digitalizace procesů v retailu. Zahrnuty jsou příspěvky jak od obchodníků jako Jeronimo Martins, Pingo Doce, Coop, AB Vassilopoulos a INDITEX tak dodavatelů Nestlé, Birra Peroni, Henkel, ALPLA, a Cycle. Zahrnuje také případové studie společností, které podporují realizaci řešení na cirkulárních principech jako Essity Uzaje, Cameleon, GS1 Austria a Food Cloud.
Součástí publikace jsou odborné články o spotřebitelské poptávce a vnímání cirkulární ekonomiky od Lenneke Schils ze společnosti Gfk a o roli dat a datových standardů v cirkulární ekonomice od Francescy Poggiali, Chief Public Policy Officer, GS1 Europe.
Z pohledu organizace GS1 je základním předpokladem přechodu na cirkulární ekonomiku idea „digitálního pasu“ výrobku, společně s digitalizací a sdílením produktových dat. Nastupující nová generace čárových kódů 2D, které mohou nést násobné množství dat umožní sdílet komplexní data pro potřeby vysledovatelnosti, snižování plýtvání potravinami i měření uhlíkové stopy výrobku.
Publikaci si můžete stáhnout na stránce www.ecr-community.org.
Praha, 18. března 2022