Jak dnes vnímá udržitelnost český spotřebitel? Jak funguje udržitelnost v místě prodeje?
Přijďte se inspirovat na již 10. ročník semináře Udržitelnost pro výrobu a obchod, který se bude konat 11. září v Magenta Experience Center v Praze na Arkádách. Organizátorem semináře je časopis Retail News z vydavatelství Press21, partnery akce jsou společnosti THIMM, Tesco Stores, GS1 Czech Republic, Philjp Morris ČR a POS Media Czech Republic. Odborným garantem je Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR.
A na jaká témata se můžete na semináři dále těšit?
- Aktuální pohled českých spotřebitelů na udržitelnost přinese Tereza Horáková, Associate Director ve společnosti Ipsos.
- Cílem společnosti Tesco je každý den přinášet zákazníkům, komunitám a planetě něco navíc. Michal Vaňáček, manažer komunikace a kampaní, Tesco Stores ČR, na příkladech ukáže, jak je udržitelnost v podnikání, tak v oblasti sociální a environmentální, nedílnou součástí strategických priorit společnosti Tesco. „Chceme, aby Tesco bylo nejen skvělým místem pro práci a samozřejmě i pro nakupování, ale záleží nám také na tom, abychom byli dobrým sousedem,“ říká Michal Vaňáček.
- Člověk a AI: Spolupráce místo konkurence. Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly, ukáže, jak AI kalkulační model uvolnil kreativní kapacity zaměstnanců, zbavil je rutinní práce a umožnil jim věnovat se inovacím.
- Jak vyrábět a prodávat udržitelně s pomocí programu Lean & Green? Odpovědi přinese Petr Jirsák, zástupce vedoucího katedry logistiky, Fakulta podnikohospodářská, VŠE v Praze.
- Udržitelnost v místě prodeje: Reálnou kampaň pro SIS KitKat společně představí Dana Běloušková, Managing Director, POS Media Czech Republic a Isabela Karczubová, Channel Development Specialist I., Nestlé Česko. Jak lze propojit kreativitu, inovace a environmentální odpovědnost v rámci tzv. SIS řešení (Shop-In-Shop). Prezentace ukáže, jak lze pomocí správného designu a výběru materiálů myslet na ekologii a zároveň zaujmout zákazníky na prodejní ploše. Součástí prezentace bude i inspirace dalších poboček POS Media Europe k tématu udržitelnosti v retailu.
- Cirkulární programy a udržitelná výroba. Roman Grametbauer, manažer pro udržitelnost Philjp Morris ČR, přiblíží programy produktové udržitelnosti firmy, téma eko-designu a s tím související výroby a představí principy udržitelnosti výroby v závodu v Kutné Hoře.
- ESG reporting pro lidi: Jak psát reporty stručně, srozumitelně a s důrazem na reálné dopady. Karel Kotoun, výkonný ředitel společnosti Green0meter, vysvětlí, jak ESG reporty zjednodušit a zaměřit se pouze na klíčové oblasti, které reálně pomáhají vedení, zaměstnancům i klientům dělat informovaná rozhodnutí.
Součástí programu semináře bude diskuze na téma: Když nákup následuje zákazníka.
Témata a diskutující:
- Retail a E-commerce v roce 2025 – Romana Nýdrle, ředitelka pro obchod, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
- Tesco Online nákupy: nejrychleji rostoucí kanál – Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores ČR
- E-commerce + kamenná prodejna = dokonalý pár – Pavel Schwarz, Sales Marketing Positions, Datart
- 2D kódy vylepší spotřebitelský zážitek – Pavla Cihlářová, ředitelka, GS1 Czech Republic
- Obaly zítřka: Méně odpadu, více možností – Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly
- Z-boxy: Když optimalizace potkává udržitelnost – Lukáš Gábor, Head of ESG, Packeta
Kompletní program, včetně registračního formuláře, najdete na https://www.retailnews.cz/konference/udrzitelnost2025/
Přihlásit se lze i prostřednictvím mailové adresy klanova@press21.cz.
Termín konání: čtvrtek 11. září 2025
Místo konání: Magenta Experience Center v Praze na Arkádách
Praha, 3. srpna 2025