Počet GLS ParcelShopů v Evropě díky akvizici ve Španělsku přesáhl 20 tisíc

Nadnárodní přepravce GLS výrazně rozšířil svoji evropskou síť ParcelShopů. Ta se díky integraci španělské logistické společnosti Celeritas rozrostla o 1600 poboček a v celé Evropě tak nyní přesahuje počet těchto výdejních a podacích míst 20 tisíc. V České republice jich GLS provozuje přes 350, přičemž další pobočky neustále přibývají. Podle každoročních průzkumů společnosti vzrostlo využití výdejních míst jen v Česku během tří let o 63 %.

Balíkový přepravce GLS dlouhodobě posiluje a zahušťuje svoji síť ParcelShopů tak, aby jejich pobočky byly v rozumné dojezdové vzdálenosti zákazníků ve všech evropských zemích. „Počet přepravovaných balíků díky mezinárodní e-komerci neustále roste a jejich příjemci pochopitelně porovnávají, kteří přepravci mají svoji pobočku nejblíže. Z toho důvodu jsme naši španělskou síť ParcelShopů integrací logistické společnosti Celeritas rozšířili o 1600 výdejních a podacích míst,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. GLS díky akvizici v současné době poskytuje jednu z nejhustších sítí výdejen balíků ve Španělsku a zároveň jedinou s možností doručování zásilek na Kanárské ostrovy.

Obliba výdejních míst roste

Rozšiřováním své sítě ParcelShopů GLS reaguje na neustálé navyšování objemu přepravovaných zásilek, které je důsledkem obliby nakupování v domácích i zahraničních internetových obchodech. Napříč celou Českou republikou GLS provozuje již více než 350 poboček, jejichž důsledně plánovanou síť neustále rozšiřuje. Z každoročních průzkumů, které pro přepravce zpracovává výzkumná agentura Ipsos, totiž vyplývá, že výdejní místa v současné době využívá o 63 % více Čechů než před třemi lety.

Model fungování ParcelShopů se nám za uplynulé roky velmi dobře osvědčil. Pro zákazníky jsou oblíbené díky snadné dostupnosti a vyzvednutí dle vlastních časových potřeb. Jejich provozovatelé, zpravidla malé a střední obchody, zase mimo příjmu z této činnosti získávají nové zákazníky. A GLS díky této symbióze získává snadnější obsluhu privátní klientely,“ vysvětluje Pavel Včela.

 

Zdroj: GLS Czech Republic s.r.o.

Praha, 30. dubna 2019