Nové obchody prestižních značek Under Armour, GAP, Gerry Weber či Helly Hansen otevírají shopy v outletovém centru Freeport. Pandemie a celková nejistota vedla v posledních letech k uzavření několika obchodů v centru Freeport Fashion Outlet, které sídlí v Hatích u Znojma.
V praxi řada firem z obavy o budoucnost neprodlužovala své smlouvy a celková obsazenost centra poklesla k přibližně 85%. Nyní se situace podle ředitele centra, pana Jana Procházky, začíná obracet a Freeport počítá s dosažením více než 92 % obsazenosti do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Během celého roku pak Freeport očekává v návaznosti na další jednání dosažení zhruba 97% obsazenosti, tedy předcovidové úrovně. Ještě koncem minulého roku se ve Freeportu otevíraly obchody Gerry Weber, My Style Milano, I – Flow či kavárna Monkey Donkey. Nyní k nim přibyly prestižní značky Gap a Under Armour a v následujících týdnech centrum připravuje otevření obchodů Helly Hansen a Triumph. Aktuálně nově otevřené prodejny přesáhnou plochu 2.100m2.
„Změna struktury obchodníků je poměrně výrazná a týká se zhruba 10% celkové prodejní plochy centra. Z pohledu struktury značek jsme nyní rádi, že se posouváme k více prémiovým brandům, pro které je koncept outletu ideální. Celý fashion business ještě pravděpodobně projde mnoha změnami, koncept outletu je však právě pro tuto dobu z hlediska prodejců i zákazníků ideální. Největší odliv u nás tvořily zejména slabší a méně vyprofilované značky,“ komentuje vývoj Jan Procházka.
S ohledem na nejistotu na hranicích se Freeport musel v posledních dvou letech spoléhat spíše na české zákazníky, kteří však měli po lockdownu zvýšený nákupní apetit.
„Ukázalo se, že čeští zákazníci chtějí šetřit a na druhou stranu si dopřávat luxusnější zboží, dlouhodobě však tvoří rakouští zákazníci polovinu návštěvníků a proto vyhlížíme celkové uvolnění situace na hranicích,“ dodává Jan Procházka.
Pro Freeport je s ohledem na jeho polohu na česko-rakouských hranicích klíčová zejména letní sezóna, kdy lidé nejvíce cestují do zahraničí, Jižní Morava je navíc stále více oblíbější dovolenkovou destinací.
Podle manažera centra, Romana Doubka, je přes nárůst obliby nákupu módy na internetu možnost osobní shopping experience nenahraditelná a zákazníci jsou kvůli konkrétním prémiovým značkám ochotni cestovat i z větších vzdáleností. To se ukázalo například v návaznosti na nedávno otevřené obchody Under Armour a GAP. „Poslední roky přinesly díky covidu snížení návštěvnosti, každý zákazník však v průměru podle našich statistik utratil o 20 % více než v roce 2019. Ukázalo se také, že zákazníci trávili v obchodech méně času a nakupovali více cíleně,“ doplňuje Roman Doubek.
Zdroj: Direction PR, s.r.o.
Praha, 19. února 2022