V roce 2023 se spustí nový online marketplace společnosti Kaufland v Česku a na Slovensku. Tím se koncept úspěšného německého marketplace Kaufland.de zrealizuje i na mezinárodní úrovni. Díky novým distribučním kanálům se prodejcům naskytne další šance na zvýšení svého obratu v online obchodování – bez ohledu na to, zda již prodávají online, či nikoli.
Již 32 milionů návštěvníků měsíčně na Kaufland.de
Na Kaufland.de najdou zákazníci 30 milionů produktů v 5 000 různých produktových kategoriích, které se – na rozdíl od kamenných prodejen – ve většině případů netýkají prodeje potravinářského zboží. Již 8 000 prodejců nabízí své produkty na online marketplace v kategoriích elektronika, móda, nábytek nebo hračky a profitují ze známosti značky Kaufland a jejího dosahu. Prodej na online marketplace jako Kaufland.de nabídne prodejcům, kteří doposud prodávali své zboží jen v kamenném obchodě nebo ve vlastním e-shopu, snadnou a lukrativní možnost, jak generovat vyšší obrat.
Kaufland.de a nový marketplace Kaufland.sk a Kaufland.cz jsou založeny na takzvané Multi Marketplace Technology: Prodejci se mohou na začátku zaregistrovat na jednom z marketplace a kdykoliv začít nabízet své produkty i na dalších marketplace společnosti Kaufland v jiných zemích. Čeští a slovenští prodejci tedy mohou už nyní začít s prodejem na Kaufland.de, aby se seznámili s danou technologií, infrastrukturou a procesy marketplace. Svou nabídku pak mohou v roce 2023 úplně jednoduše rozšířit i pro nový marketplace.
Kaufland online marketplace nabízí pomoc a podporu pro úspěšné zvýšení obratu
Také potraviny se na online marketplace prodávají s úspěchem, a to se týká mimo jiné i prodejců, kteří původně prodávali v kamenných obchodech. Své produkty přes Kaufland.de prodává například český distributor oblíbených medových dezertů MARLENKA a využívá možnosti rozšířit svůj online byznys i v Německu: „Na Kaufland.de jsme vstoupili s tím, že si chceme udělat základní průzkum německého trhu. Prodej na tomto marketplace bereme jako jednu z možností propagace našich medových výrobků na největším trhu západní Evropy,“ říká Tomáš Balint, obchodní ředitel společnosti MARLENKA export s.r.o.
Kdo se stejně jako český distributor potravin rozhodne prodávat své zboží online na Kaufland.de, ten si ušetří čas a nákladné procesy, o které se postará online marketplace, jenž poskytuje technické řešení, převezme first level zákaznický servis a platební záležitosti, nabízí nejoblíbenější možnosti platby, a navíc se ještě postará o dodatečný marketing. Pro prodejce je hned od začátku k dispozici podpora také v českém jazyce. „Od samého začátku nám Kaufland nabízel několik různě zaměřených školení a workshopů, ve kterých byly vysvětleny všechny možné situace. Zároveň jsme se několikrát obrátili i na podporu pro prodejce, která vždy pomohla vzniklý problém vyřešit,“ uvádí obchodní ředitel společnosti MARLENKA export s.r.o.
Registrace je pro prodejce velmi jednoduchá a rychlá. Tuto zkušenost sdílí i Tomáš Balint: „Největší výhodou online marketplace Kaufland.de je jednoduchost, s jakou se mohou nejen české společnosti dostat na německý online trh. […] Registraci jsme prováděli v době, kdy bylo ještě potřeba získat německé daňové číslo. V současné chvíli, kdy je v platnosti režim jednoho správního místa (OSS), bude celý proces registrace a zahájení prodeje jednoznačně jednodušší a rychlejší.“
Produkty, které se nabízejí k prodeji, musí mít oficiální GTIN a patřičné údaje o produktu musí být poskytnuty v digitální podobě. Tvorbu cen a přepravní podmínky si určuje každý prodejce samostatně v systému, ať už manuálně nebo automaticky. Prodejci mají plnou kontrolu nad svými nabídkami a Kaufland marketplace je podporují v technické realizaci prodeje.
Kaufland early bird nabídka
Prodejci, kteří se zaregistrují už nyní, nebudou na nových online marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk prvních šest měsíců platit ani základní poplatek, ani provize z prodeje, a navíc dostanou ještě osobní kredit na reklamu.
Zajistěte si early bird nabídku!
Čeští i slovenští prodejci se mohou už nyní zaregistrovat na Kaufland.de a rozjet svůj online byznys v Německu.
Funguje to takto:
1.) Volba typu účtu
V prvním kroku mají prodejci volbu mezi dvěma typy účtu: „Základní poplatek“ nebo „Základní poplatek s odkazem na váš e-shop“. Pokud už máte vlastní e-shop a vyberete si na Kaufland.de druhý typ účtu, můžete si na něj vytvořit odkaz.
2.) Zadání osobních údajů a nahrání dokladů
V další části registračního procesu se zadávají osobní údaje a nahrávají doklady k vaší společnosti. Také je zde potřeba zadat DIČ a výpis z obchodního rejstříku.
3.) Základní nastavení
Jakmile se váš účet ověří a aktivuje, můžete provést základní nastavení pro přepravu a odeslání zboží.
4.) Nahrání údajů o produktech a nabídkách
Následně se na Kaufland.de nahrávají údaje o produktech a nabídkách. Zde je potřeba zmínit, že online marketplace má již velmi obsáhlý sortiment produktů, ve kterém se nachází více než 30 milionů položek: Pro položky, které jsou na online marketplace již zalistovány, není potřeba nahrávat žádné vlastní údaje o produktu. V tomto případě není ani potřeba předem překládat údaje o produktu do němčiny. Položky, které u nás ještě nejsou, můžete jednoduše nově založit a poté nabízet.
S Kaufland.de budou prodejci také skvěle připraveni na spuštění online marketplace v Česku a na Slovensku v roce 2023. Díky propojenosti Multi Marketplace Technology mohou se svým již založeným účtem velmi rychle expandovat na mezinárodní úroveň.
Zdroj: Kaufland
Praha, 15. května 2022