O2 arena přechází na bezhotovostní provoz

Návštěvníci O2 areny budou od 6. července 2025 platit výhradně bezhotovostně. Díky partnerství společností Mastercard, ČSOB a Bestsport se tak jedna z největších multifunkčních hal v Evropě zařadí mezi průkopníky digitálních platebních technologií. Postupně se k ní přidají také Forum Karlín a O2 universum – všechny tři prostory přejdou na plně bezhotovostní režim od září letošního roku.

Mastercard se nově stává oficiální platební kartou O2 areny a spolu s partnery přináší moderní platební řešení, které zvyšuje celkové pohodlí pro návštěvníky, zrychluje odbavení a navíc zajišťuje vyšší bezpečnost. Vedle možnosti platby kartou, mobilem nebo chytrými hodinkami si návštěvníci budou moci přímo na místě zakoupit předplacenou kartu za hotovost.

„Chceme, aby placení nebylo bariérou, ale přirozenou a pohodlnou součástí kulturního nebo sportovního zážitku. Bezhotovostní řešení nabízí nejen větší komfort, ale i bezpečnost. Věříme, že zavedením cashless režimu v O2 areně a dalších špičkových prostorách nabídneme návštěvníkům moderní standard, který odpovídá jejich očekávání,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Změna přináší benefity nejen pro návštěvníky, ale i pro pořadatele. Bezhotovostní platby zrychlují provoz, snižují náklady spojené s manipulací s hotovostí a zvyšují bezpečnost transakcí. Průzkumy Mastercard dlouhodobě ukazují, že většina Čechů dává přednost bezhotovostním platbám – až 60 % zákazníků odradí od nákupu, pokud není možné platit kartou.

„Naším cílem je poskytovat špičkový zážitek ve všech ohledech – a platby nejsou výjimkou. Kromě vyššího komfortu pro návštěvníky si od této změny slibujeme zjednodušení celého procesu prodeje na více než 100 prodejních místech a zrychlení obsluhy. Důležitý je také aspekt hygieny, kdy obsluha nebude přicházet do styku s bankovkami a mincemi. Společně s Mastercard a ČSOB tak přinášíme standard, který odpovídá očekávání 21. století,“ říká Robert Schaffer, předseda představenstva společnosti Bestsport.

Jako partner inovací se do projektu zapojuje i ČSOB. Banka v rámci partnerství poskytuje platební infrastrukturu, technickou podporu a zajišťuje široké spektrum digitálních platebních řešení pro fanoušky i provozovatele.

„Digitalizace patří mezi naše dlouhodobé priority a jsme rádi, že můžeme být součástí dalšího významného posunu směrem ke komfortnějším službám pro veřejnost. O2 arena, Forum Karlín i O2 universum jsou místa, kde se potkávají emoce, hudba i sport – a nově i pohodlí bezhotovostních plateb,“ dodává Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB, zodpovědná za řízení inovací a operations.

Všechny tři pražské arény dohromady každoročně navštíví více než 1,5 milionu lidí. Samotná O2 arena má kapacitu až 20 000 míst a každoročně hostí desítky prestižních kulturních a sportovních událostí pro různorodé publikum. V další fázi spolupráce se připravuje také spuštění mobilní aplikace, která umožní objednat občerstvení přímo z místa bez nutnosti čekání ve frontě.

Zdroj: Bison & Rose

Praha, 4. července 2025