Německý vinařský institut (Deutches Weininstitut – DWI) se v letošním roce rozhodnul rozšířit svoje mezinárodní marketingové aktivity a vstupuje na český trh. Po rozsáhlém průzkumu trhu a výběrovém řízení si DWI pro realizaci propagačních aktivit na podporu německých vín do konce tohoto roku vybralo komunikační agenturu Best Communications.
Česká republika se v posledních letech stále více otevírá německým vínům. Od roku 2010 do roku 2019 se hodnota německého vývozu vína na tuzemský trh více než ztrojnásobila, stoupla z 1,8 milionu eur na 5,6 milionu eur. Ve stejném období také vzrostl objem vyváženého vína z 12 000 na přibližně 29 000 hektolitrů a průměrná cena se z 1,55 eur za litr zvýšila na 1,95 eur za litr. To znamená, že Česká republika je v současné době na 16. místě žebříčku zahraničních trhů pro odbyt německých vín, oproti 22. místu v roce 2010.
Z dlouhodobého hlediska považuje generální ředitelka DWI Monika Reule rozhodnutí Německého vinařského institutu ohledně vstupu na český trh za krok správným směrem: „V letošním roce hodláme podrobně zkoumat situaci a možnosti v České republice. Domníváme se, že pro naši expanzi a vývoz německých vín na český trh zde bezpochyby existuje velký růstový potenciál.“
Komunikační aktivity, koordinované projektovou manažerkou Ulrike Bahm z DWI, zahrnují vypracování studie o místním trhu, prezentace německých vín, několik odborných seminářů, lokalizaci informační brožury do češtiny a tvorbu obsahu pro sociální sítě DWI. Dále pak organizaci press tripů a fam tripů (v závislosti na vývoji pandemie koronaviru) do 13 německých vinařských oblastí pro zástupce maloobchodu, gastronomie a médií.
Euan Edworthy MBE, zakladatel a jednatel Best Communications, uvedl: „Německo je skutečnou vinařskou říší divů a třináct regionů produkuje úžasnou škálu vín pro všechny příležitosti – každodenní pití, rodinné oslavy, speciální události nebo slavnosti, které se pořádají jednou za život. Je toho hodně, co si můžete na německých vínech vychutnat, a ještě více toho, co se o nich můžete dozvědět a naučit. Naším úkolem je poskytovat českým milovníkům vína dostatek relevantních informací a zajistit, aby nebyli o požitek, který nabízejí německá vína, ochuzeni.“
Zdroj: Best Communications
Praha, 30. března 2021