Nejčastěji jsou v Česku se sponzoringem spojováni ČEZ a Škoda

Povědomí Čechů o sponzoringu a podpoře nejrůznějších aktivit je vysoké. Svědčí o tom více než pět stovek společností či institucí, které si lidé s podporou spojují.  Nejsilnější pozici mají v této oblasti ČEZ/Nadace ČEZ a Škoda. Výsledky letošního výzkumu výzkumné agentury Incomind „Partnerství a sponzoring v Česku“ mimo jiné také ukázaly, že nejvyšší sympatie Čechů mají hokejové aktivity, z mimosportovní oblasti pak aplikace Záchranka.

ČEZ (i prostřednictvím své Nadace ČEZ) v posledním roce opět zvýšil povědomí Čechů o svých sponzorských aktivitách a v tomto směru těsně předstihl doposud vedoucí značku Škoda. Třetí příčku letos potvrdil Tipsport. Tradičně významnými hráči jsou především Sazka, Česká spořitelna a Pilsner Urquell, nejvyšší nárůst byl zaznamenán u značek Red Bull a Kaufland. Ukázal to reprezentativní výzkum společnosti INCOMIND „Partnerství a sponzoring v Česku 2025“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

„ČEZ (či Nadace ČEZ) je nejčastěji zmiňovanou společností hned v šesti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenské odpovědnosti a podpory lokálních komunit, v segmentu charity a letos poprvé také co se týká podpory amatérského sportu. Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního sportu“, doplňuje Tomáš Drtina, ředitel společnosti INCOMIND.

Mezi sportovními týmy jsou Čechům nejsympatičtější mužská i ženská hokejová reprezentace, z jednotlivých sportovců / sportovkyň pak zástupkyně zimních sportů: Markéta Davidová, Eva Adamczyková a Ester Ledecká. V sympatiích obecně vedou aktivity spojené s hokejem, velmi pozitivně je hodnocena i atletika a různé běžecké akce. Z mimosportovních aktivit získala největší sympatie Čechů aplikace Záchranka.

Které společnosti se podle Vás nejvíce angažují v podpoře amatérského sportu? (spontánní znalost v %)

Zdroj: Partnerství a sponzoring v Česku 2025, Incomind

 

Z výsledků výzkumu „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2025“
Společnost nejčastěji spontánně jmenovaná v souvislosti se sponzoringem ČEZ,

Škoda

39 %                   spontánní přiřazení
Nejznámější poskytovatel podpory napříč segmenty Skupina ČEZ /     Nadace ČEZ nejznámější sponzor v 6 segmentech
Aktivita nejčastěji zmiňovaná v souvislosti
s charitativní činností
Člověk v tísni

Červený kříž

8 %                spontánní přiřazení
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu  – sport Jaromír Jágr 88 %                     podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu   – kulturní a společenské akce Český lev 86 %                  podpořená znalost
Nejznámější potenciální objekt sponzoringu  – další oblasti Člověk v tísni 86 %               podpořená znalost
Aktivita s nejpřesněji přiřazeným sponzorem Rákosníčkova hřiště / Lidl 66 %
Nejsympatičtější akce / událost Extraliga ledního hokeje 84 %
Nejsympatičtější sportovec/ sportovkyně Markéta Davidová 65 %
Nejsympatičtější akce – charita a lidé
v nouzi
Aplikace Záchranka pro 54 % velmi sympatická

Zdroj: Partnerství a sponzoring v Česku 2025, Incomind

 

Parametry výzkumu „Sponzoring a partnerství v Česku 2025“: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) v červnu 2025.

 

Zdroj: INCOMIND s.r.o.

Praha, 24. července 2025