Návštěvnost kamenných prodejen roste, meziročně dokonce o šest procent

Češi kamenné prodejny i v dnešním online světě rádi vyhledávají. Jejich oblíbenost dokazují čísla návštěvnosti. Prodejny DATART v roce 2019 navštívilo téměř 22 milionů zákazníků. V porovnání s rokem 2018 je návštěvnost dokonce vyšší o necelých šest procent.

„Rostoucí návštěvnost prodejen je pro nás důkazem, že lidé i v dnešním elektronickém světě oceňují osobní přístup a možnost poradit se s odborníkem. Nejčastěji se chodí radit před nákupem zboží, které si předem vybrali, konzultují také instalaci či nastavení zakoupeného zařízení nebo například kompatibilitu s produkty, které již mají doma. Od podzimu loňského roku zákazníci vyhledávají naše služby také v otázkách přechodu na nový vysílací standard DVB-T2. Na něj byli důkladně proškoleni všichni naši specialisté, a to jak na prodejnách, tak na zákaznické lince, a jsou připraveni s postupným vypínáním signálu poradit s výběrem vhodného zařízení ve všech regionech,“ říká Eva Kočicová, mluvčí značky DATART a dodává, že se na 102 prodejnách v Česku o zákazníky stará téměř 1 500 elektro specialistů.

Kamenné prodejny využívají také zákazníci internetového obchodu k osobním odběrům zboží. „Zákazníci si rádi nechají zboží na místě rozbalit, předvést, případně dokoupit potřebná či užitečná příslušenství. Vyzvednutí na prodejně je pro ně komfortním dokončením internetového nákupu, takto si mohou vyzvedávat z nabídky tisíce položek na kterékoliv prodejně,“ dodává Eva Kočicová.

Síť prodejen DATART, kterou provozuje zlínská společnost HP TRONIC, čítala na konci minulého roku 102 prodejen v Česku. V průběhu roku 2019 společnost otevřela šest nových prodejen (v Uherském Hradišti, Brně, Příbrami, Praze, ve Dvoře Králové a ve Znojmě) a dalších šest zrekonstruovala (v Ústí nad Labem, v Mladé Boleslavi, Českých Budějovicích, v Praze, Bratislavě a ve Zlíně). Letos společnost plánuje další expanzi a také remodelaci prodejen Euronics.

 

Zdroj: HP TRONIC Zlín, spol. s.r.o.

Praha, 15. ledna 2020