Na pražskou Pařížskou vstoupily nové značky

Podle studie společnosti CBRE vstoupily v posledních šesti měsících na Pařížskou nové značky Céline, Brunello Cucinelli, Hogan a Philipp Plein, Elisabetta Franchi a Furla. Díky nedostatku retailových prostor, se rozšiřuje pražská high street do přilehlých ulic Pařížské, Na Příkopě a dalších.

Tomáš Beránek, Head of High Street Retail and Tenant Representation společnosti CBRE, doplňuje:

Pařížská ulice stále udává úroveň nejvyššího dosahovaného nájemného v České republice a je o ni pořád velký zájem. V posledním roce zde byla otevřena řada nových obchodů. Z realitního pohledu však k mnoha změnám nedošlo, dlouhodobí nájemci často jen změnili koncept ve své jednotce.

Je to lokalita pro ty nejsilnější. Kromě mateřských společností velkých mezinárodních značek zde otevírají obchody jen silné lokální skupiny, které zastupují portfolio luxusních módních značek.

V roce 2018 CBRE očekává podobně stabilní trend. Luxusní značky, které byly dosud mimo Pařížskou, se sem snaží přesunout své prodejny. CBRE také monitoruje na trhu poptávku několika nových značek.

Pařížská je stále nejdražší ulicí ve střední a východní Evropě s prime rent 225 EUR/ m2 / měsíc, další ulicí je Na Příkopě s prime rent 220 EUR / m2 / měsíc.

A jak se vyvíjí nájemné na dalších trzích světa?

Top 10 globálních high streets podle úrovně nejvyššího dosahovaného nájemného v prémiových lokalitách:

Trh EUR/m2/měsíc
New York 2 291
Londýn 1 436
Hong Kong 1 290
Paříž 990
Tokio 915
Sydney 823
Peking 740
Zurich 696
Singapore 601
Guangzhou 591

 

Zdroj: CBRE Group

Praha, 23. května 2018