Mastercard a Bakkt společně nabízejí inovativní kryptoměnová věrnostní řešení

Společnosti Mastercard a Bakkt oznámily vzájemné partnerství, které obchodníkům, bankám a fintechovým společnostem ve Spojených státech usnadní využívání a poskytování široké palety řešení a služeb v oblasti kryptoměn. Spotřebitelé tím získají snadnější přístup do celého ekosystému digitálních aktiv.

Bakkt je dalším z partnerů společnosti Mastercard, kteří kryptoměny nabízejí jako službu a poskytují snadný a rychlý přístup do světa kryptoměn. Spojení zavedené a spolehlivé sítě společnosti Mastercard s vyhledávanou platformou digitálních aktiv společnosti.

Bakkt přinese partnerům společnosti Mastercard možnost svým klientům nabízet v oblasti kryptoměn řadu inovativních řešení. Spotřebitelé tak prostřednictvím úschovy v digitálních peněženkách na platformě Bakkt získají možnost nakupovat, prodávat a držet digitální aktiva. Dalším přínosem je snadnější vydávání debetních a kreditních kryptoměnových karet.

Mastercard rovněž začlení kryptoměny do nabízených věrnostních řešení. Partnerům společnosti to umožní nabízet věrnostní odměny v podobě kryptoměn prostou směnou věrnostních bodů za digitální aktiva. Spotřebitelé budou moci namísto tradičních věrnostních bodů získávat a utrácet odměny v podobě kryptoměn a kryptoměnami snadno hradit výdaje za nákupy. Nové partnerství je nejčerstvějším krokem společnosti Mastercard v její snaze přinášet spotřebitelům inovativní věrnostní řešení.

„Cílem společnosti Mastercard je nabízet širokou paletu platebních řešení, která spotřebitelům denně poskytují výběr z řady účinných možností. Spolupráce se společností Bakkt na jedné straně a náš důsledný přístup k inovacím na druhé nám umožňuje poskytovat partnerům rozmanité možnosti v oblasti digitálních aktiv a zprostředkovávat žádoucí prožitek pro spotřebitele,“ řekla Sherri Haymond, výkonná viceprezidentka pro digitální partnerství společnosti Mastercard.

Ukazuje se, že spotřebitelé ve stále větší míře vyhledávají možnosti placení kryptoměnami i při běžných nákupech. Průzkum U.S. Consumer Crypto Survey¹ uskutečněný společností Bakkt na vzorku dvou tisíc spotřebitelů ve Spojených státech ukázal, že bezmála polovina (48 %) respondentů nakoupila v první polovině roku 2021 některou z kryptoměn. Mezi ostatními bylo 32 procent těch, kteří uvedli, že mají určitý nebo dokonce značný zájem kryptoměny koupit do konce roku. Podle přehledu Mastercard New Payments Index uvádí 77 procent mileniálů, že se o kryptoměnách chtějí dozvědět více, a 75 procent odpovědělo, že by kryptoměny k placení používali, pokud by lépe rozuměli jejich fungování.

Nancy Gordon, výkonná viceprezidentka pro věrnostní odměny a platby ve společnosti Bakkt, k partnerství uvedla: „Jsme velmi potěšeni, že máme možnost spolupracovat se společností Mastercard a přinést kryptoměnové věrnostní výhody milionům spotřebitelů. Značky a obchodníci se přirozeně zaměřují na mladší spotřebitele a vycházejí vstříc jejich platebním preferencím. Nové možnosti, které toto partnerství přinese, poskytnou flexibilní odpověď na rostoucí poptávku po kryptoměnách a po platbách a odměnách na kryptoměnách založených.“

Styčnou plochou obou partnerů je jejich zájem o prostředí kryptoměn. Sopečnost Bakkt vstoupila 18. října 2021 na newyorskou burzu NYSE po označením BKKT. Společnost Mastercard nadále investuje do prostředí digitálních aktiv prostřednictvím hned několika iniciativ. Mezi ně patří například nedávná akvizice společnosti CipherTrace, partnerství uzavřená s významnými hráči v oblasti kryptoměn, vytváření nových platforem k testování a podpoře digitálních měn centrálních bank, a další.

 

1. Kompletní přehled výstupů průzkumu je k dispozici zde. 

 

Zdroj: Bison & Rose

Praha, 3. listopadu 2021