MAKRO spouští druhý ročník kampaně Den soukromého podnikání

Společnost MAKRO Cash & Carry ČR pořádá již druhý ročník Dne soukromého podnikání. Svátek věnovaný všem podnikatelům a živnostníkům letos připadne na úterý 10. října. MAKRO pro účely oslav připravilo rozsáhlou marketingovou kampaň akcentující jednotlivé podnikatele i význam podnikání obecně.

MAKRO_DSP_logoV návaznosti na první ročník Dne soukromého podnikání, do kterého se zapojilo více než 1 200 podnikatelů v České republice a 19 600 po celém světě, připravuje MAKRO druhý ročník oslav. V něm chce navázat na loňské úspěchy a posunout spolupráci s podnikateli dál. Cílem projektu je připomenout důležitost malých podnikatelů nejen pro domácí ekonomiku, ale také pro společnost. Současně je záměrem podpořit rozvoj místních komunit, se kterými jsou drobní podnikatelé spjatí. Partnerem kampaně je Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Jedná se o největší kampaň společnosti v tomto roce, která je zaměřená na prezentaci drobných podnikatelů. „Oslavami Dne soukromého podnikání chceme vyzdvihnout význam podnikatelské kultury pro celý trh a ocenit drobné podnikatele za jejich každodenní práci a nadšení,“ vysvětluje Martin Marek, vedoucí oddělení brandingu MAKRO Cash & Carry, a dodává: „Proto jsou ústředním motivem kampaně právě jednotlivé podnikatelské příběhy našich zákazníků, jak se s nimi každý den setkáváme.“

Marketingová kampaň byla spuštěna na začátku července a je rozdělena do dvou fází. Nejdříve se soustředí na oslovení podnikatelů a akvizici nabídek. V druhé části pak zacílí na koncové zákazníky, kteří mají 10. října zavítat do provozoven a podpořit podniky ve svém okolí.

Marketingová podpora

Na podporu využije MAKRO kompletní marketingový mix. Tradičně začne s vlastními komunikačními kanály, jako jsou letáky, webové stránky, e-mailingy, ale také in-store nebo one-to-one komunikace prostřednictvím obchodních zástupců. Tyto kroky propojí s kampaní v on-line prostředí, kde se začíná s akvizicí ve formě remarketingu. Od začátku září bude on-line kampaň cílit na koncové zákazníky zaregistrovaných. Zde MAKRO využije bannerovou a video reklamu. Kampaň zasáhne i sociální sítě. Druhá fáze bude dále spojena především s inzercí v Deníku či radiospoty na stanicích skupiny Radio United a Impulsu. Jako součást kampaně je připravena i spolupráce s bloggery a influencery. Chybět nebude ani PR komunikace.

Kreativa a koncept kampaně je zadán globálně a za jeho zpracováním stojí agentura Serviceplan společně s interním týmem skupiny METRO GROUP. Adaptaci pro prostředí českého trhu zajišťuje reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt. O komunikaci na sociálních sítích a PR kampaně se stará Inspiro Solutions. Webovou platformu připravila digitální agentura Actum.

Jak funguje Den soukromého podnikání

Podnikatelé se mohou se svými nabídkami přihlašovat od začátku července. Zaregistrují se buďto přímo v prodejnách MAKRO nebo na webové platformě na adrese www.denpodnikani.cz, kde se jejich nabídka zobrazí na interaktivní mapě. V té mohou zákazníci vyhledávat zajímavé akce a inspirovat se k návštěvě. Pro nabídku přitom neplatí žádná omezení. Může se jednat o malý dárek zdarma, slevu na nákup či speciální zážitek připravený pro zákazníky v provozovně.

Podnikatelé, kteří se zapojí se svou nabídkou, získají od společnosti MAKRO reklamní materiály pro svou provozovnu. Navíc všichni, kteří se přihlásí do konce sprna, budou soutěžit o mediální prostor v regionálních denících. V půběhu září a října je pak pro zákazníky připravena řada cenově výhodných nabídek a promočních akcí přímo v prodejnách MAKRO.

 

Zdroj: METRO/MAKRO Cash & Carry

Praha, 14. července 2017