Nařízená opatření proti šíření koronaviru se dotkla menších i větších firem, a mezi ty, které jsou zasaženi nejvíc, patří obchodní centra. Ta musela svůj klasický provoz ukončit už před několika týdny, přičemž některá fungují jen ve velmi omezeném provozu. Společnost M2C však nabízí cestu, jak pomoci obchodním centrům, aby se jejich brány mohly otevřít dříve.
Obchodní centra jsou velmi sofistikované komplexy vybavené nejmodernějšími inteligentními technologiemi, které zajišťují hladký a bezpečný provoz. Díky tomu mají mnohem širší nabídku nástrojů a možností, jak efektivně a rychle zajistit nejrůznější nařízená opatření. „Možnosti realizace adekvátních opatření a flexibilita v jejich výkonu u standardních obchodních center jsou v některých ohledech výrazně širší než u mnoha prodejen s menší mírou plánovaného omezení. Obchodní centra jsou připravena maximálně spolupracovat a podílet se na tvorbě a realizaci všech potřebných opatření. Dostatečně si uvědomují svoji spoluzodpovědnost a potřebu reálného a zodpovědného přístupu s maximálním ohledem a důrazem na zajištění bezpečnosti,“ upřesňuje ředitel divize obchodních center M2C, Jaroslav Zoubek.
„Obchodní centra disponují školeným personálem, jsou zde k dispozici sofistikované technologie usnadňující kontrolu dodržování pravidel, je možné cíleně regulovat pohyb lidí, například omezením vstupu pro konkrétní počet osob v centru na určené metry čtvereční, měřit teplotu vstupujících osob, regulovat směr pohybu a odstupy návštěvníků. Pomocí organizačních opatření lze omezit shromažďování a pobyt v menších uzavřených prostorech, aby nedocházelo k situacím, které nyní panují například v přeplněných hobbymarketech. Centra mají již nyní nástroje, aby mohla tato pravidla efektivně kontrolovat. Jistě by bylo po dohodě s odborníky možné nalézt modely fungování a návratu k normálnímu provozu splňující veškeré požadavky. V mnoha ohledech jistě i smysluplnější než u některých dříve otevíraných provozů. Pro představu lze také regulovat individuální dobu strávenou v OC či rozdělit celkový počet otevřených jednotek do různých časů tak, aby byla v jeden čas otevřena nájemní celková plocha třeba jen do 5 000 m2. Prostě najít vhodná bezpečná kompromisní řešení,“ podotýká Jaroslav Zoubek.
M2C nezapomíná ani na prevenci. Mezi služby společnosti totiž patří kvalitní dezinfekce a úklidy formou rosení či ozónem. Nabízí taktéž technologická řešení bezkontaktního měření teploty, které usnadní hladký chod nejen obchodních center, ale i dalších objektů, kde dochází k větší koncentraci osob na jednom místě.
Zdroj: M2C
Praha, 21. dubna 2020