V České republice žije podle České unie neslyšících asi 15 000 osob se sluchovým hendikepem a zhruba 500 000 dalších osob, jimž se sluch v průběhu života zhoršil natolik, že vadu potřebují kompenzovat. Proto se Košík.cz rozhodl implementovat řešení v podobě textového přepisu telefonních hovorů v reálném čase.
Využít ho mohou všichni lidé se sluchovým znevýhodněním, kteří se chtějí spojit se zákaznickým servisem. Košík se díky tomu stává prvním obchodníkem, kde mohou lidé se sluchovým hendikepem plnohodnotně využívat tuto možnost.
Služba textové transkripce hovoru funguje jednoduše. Do spojení mezi neslyšícím či nedoslýchavým zákazníkem a operátorem Košíku vstupuje profesionální přepisovatel, který se stává mediátorem. Kromě toho, že poskytuje v reálném čase textový přepis hovoru, který zákazník vidí na obrazovce svého počítače, zajišťuje, aby byl hovor pro neslyšícího zákazníka plně srozumitelný. Tím zajišťuje bezbariérovou, doslovnou a plnohodnotnou komunikaci. Není bez zajímavosti, že ve většině případů jsou profesionální přepisovatelé lidé se zrakovým hendikepem.
„Spuštění textové transkripce považuji za velice důležitý krok k dalšímu zlepšení služeb Košíku pro skupinu seniorů a hendikepovaných. Těch máme v současnosti v klubu Plná péče skoro tisícovku. Jsem rád, že letošní Vánoční nákupy jim touto cestou maximálně zpříjemníme,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. “Předpokládám, že měsíčně přes novou linku odbavíme desítky hovorů a budu rád, pokud Košík.cz svým přístupem inspiruje i další obchodníky, aby se jednou stal z podobných služeb standard na celém trhu.”
Pro aktivaci hovoru s transkripcí zadá zákazník na stránkách Košíku své aktuální telefonní číslo, operátor se s ním následně sám spojí. Služba je pro neslyšící i osoby se zhoršenou kvalitou sluchu zdarma.
Zdroj: FYI Prague
Praha, 13. prosince 2018