Společnost Kores, rakouská rodinná firma s dlouholetou tradicí, působí na celosvětovém trhu již 136 let a patří mezi významné značky školních i kancelářských potřeb ve více než 80 zemích světa. Ve dvou výrobních závodech, v jihočeském Strmilově a v mexickém Mexico City, vyrábí produkty, které spotřebitele podporují v kreativitě a realizaci jejich nápadů. Na trh dodává přes 500 produktů ve 12 produktových kategoriích, a to jak pro malé děti, které teprve zkoušejí malovat, tak pro manažery v pracovním prostředí s papírem a tužkou.
30 úspěšných let na českém trhu
Tržní data potvrzují, že značka Kores si za 30 let svého působení na českém trhu vytvořila silnou pozici. Přes 80 % žen dotázaných v rámci letošního průzkumu, který firma realizovala s agenturou Ipsos, značku Kores zná a označila ji za důvěryhodnou, přičemž téměř 70 % respondentek Kores produkty nakupuje zcela pravidelně.
Firma Kores vyznává tradiční hodnoty a klade důraz na kvalitu, ale také reaguje na požadavky moderní doby a nebojí se změn. Jejím cílem je podporovat veřejnost v neomezeném kreativním myšlení, proto přichází s novými obaly svých produktů, které vypráví příběhy ze světa vesmíru, přírody a historie. Ke spotřebitelům budou promlouvat samotné produkty a také jejich obaly. Grafika a obsah nových obalů bude inspirovat nejen ty, kdo s produkty pracují, ale každého, kdo je jenom uvidí. Tato ambice se projeví napříč firmou a její komunikací, která bude nevšední, podnětná, vtipná, šokující a odlišná od konkurence.
Nové obaly vypráví svůj příběh prostřednictvím koláže
Nové obaly jsou vysoce kvalitní a ekologické, s výraznými prvky značky Kores a jednotnou prezentací klíčových produktových benefitů. Zároveň má obal každého produktu svůj motiv a vypráví svůj kreativní příběh prostřednictvím koláže. Koláž je výtvarná technika, při které se na zvolený podklad lepí jiný materiál, většinou vystřižený nebo vytržený, v záměrně neobvyklých souvislostech a s novým významem. Představuje svobodu a nekonečné kreativní možnosti, přenáší stávající části starého do nových celků, kombinuje nekombinovatelné a propojuje nepropojitelné. Kores pastelky, fixy, vodové barvy nebo voskovky s koláží tak vypráví příběhy a budí pozornost, vyvolávají emoce, inspirují kreativní duši.
„V letošním roce naše společnost přišla s úplně novou, nadčasovou komunikací, která se stane další přidanou hodnotou našich výrobků. Koláže se postupně stanou součástí obalů všech našich výrobků napříč všemi kategoriemi,“ říká Ing. Jana Hubálková, Sales & Marketing Director a dodává: „Jde o velmi netradiční způsob předávání informace, který nám pomůže inspirovat zákazníky, aby svůj život brali více s lehkostí a nadhledem.“
Kolážové příběhy na obalech produktů Kores podtrhují téma cesty časem a neomezeného kreativního prostoru, vyjadřují silné spojení tradice a inovace. Kores koláže se skládají z 5 částí. Základem je bílé pozadí, protože většina nápadů vzniká na bílém papíře. Minulost reprezentuje černobílá fotografie. Geometrické tvary, linky, vlnky aj. pomáhají vyjádřit různé situace a pocity. Součástí koláže jsou také barevné prvky s použitím Kores červené.
Obaly Kores s originálními kolážemi, které charakterizují každý produkt, se objeví nejprve v kategorii tvoření (pastelky, plastelíny, vodovky, tempery i prstové barvy), ale kolážový koncept se postupně promítne i do ostatních produktových kategorií včetně kancelářských potřeb. Česká republika je první z 80 zemí, kde společnost Kores představí svou novou komunikační a vizuální strategii, která se celá ponese v duchu koláží – zákazník se s nimi bude potkávat v médiích, v místech distribuce, na akcích.
Součástí nové komunikační a vizuální strategie je výtvarná soutěž
Součástí nové komunikační a vizuální strategie společnosti Kores je také výtvarná soutěž, jejíž princip je postavený právě na koláži. Zákazníci budou tvořit vlastní příběh s Kores kolážovou mapou – k dispozici budou mít delfína z vodovek, pejska z voskovek, bobříka jako maskota z řady Jumbo produktů a další hrdiny z obalů produktů Kores, s nimiž vytvoří svoji soutěžní koláž. Cílem soutěže je podpora kreativity, motoriky a fantazie dětí, vzdělávání, trávení společného času rodin a týmové práce skupin, představení nových obalů a inspirace od Kores. Odměněno bude přes 300 nejkrásnějších koláží od jednotlivců a skupin, které v prosinci vybere porota v obsazení: kurátorka Národní Galerie Monika Švec Sybolová, ilustrátorka a designérka Zuzana Osako, Eva Čejková za Ženy s.r.o. a Patrik Košický za Národní Muzeum, které je i hlavním partnerem soutěže.
Produktové novinky s ohledem na udržitelnost
Vedle celého portfolia školních potřeb v již osvědčené kvalitě a v novém designu zůstávají i v roce 2023 vlajkovou lodí lepicí tyčinky. Letos byly do prodeje zařazeny ECO Lepicí tyčinky 10 g, 20 g, 40 g. Tyčinka má 95 % lepicí hmoty z přírodních materiálů a 85 % obalu z recyklovaných plastů. Trendem v designu jsou pastelové barvy, díky kterým se například pastelové zvýrazňovače, silné i slabé, staly top produkty ve své kategorii. V kategorii Psaní se stalo velkým hitem kuličkové pero K0 Pastel a K0 Vintage s pogumovaným soft povrchem a modrým inkoustem. S perem se krásně píše, je lehké na úchop a z nabízených trendy barev si vybere opravdu každý.
Kores chce přinášet svým zákazníkům, společnosti i komunitám více produktů s vyšší přidanou hodnotou a současně dbát na snížení ekologické stopy. V rámci každé produktové inovace promítá do výroby myšlenku udržitelnosti životního prostředí. Proto vyrábí ekologicky rozložitelné a zároveň zdravotně nezávadné výrobky.
Kromě nových Eco Lepicích tyčinek, u kterých Kores dosáhl již 95 % lepicí hmoty z přírodních materiálů, jsou i Kores tužky a pastelky vyrobené s ohledem na životní prostředí ze dřeva, které je těžené mimo deštné pralesy. Navíc řada pastelek Kolores nově získala oprávnění k užití certifikace FSC®. Logo FSC® uvedené na výrobku znamená, že svým nákupem zákazník podporuje lesní hospodářství šetrné k přírodě a k lidem.