Společnost KPMG zkoumala firmy působící v České republice na základě jejich oblíbenosti u zákazníků. Z 220 firem, které byly do průzkumu zařazeny, obsadilo knihkupectví Neoluxor deváté místo.
Z výsledků vyplynulo, že zákazníci na Neoluxoru oceňují rozsáhlou síť 27 poboček (což z něj činí největší síť knihkupectví v České republice), bezbariérovost obchodů nebo možnost posezení v kavárně v některých pobočkách. Sympatie zákazníků firma Neoluxor získává i díky svému e-shopu. Je možné zde využít 10% slevu a vyzvednout si knihu hned druhý den na pobočce, zákazníci ale oceňují i levné poštovné, které Neoluxor nabízí.
„Velice si vážíme toho, že nám naši zákazníci v tomto průzkumu vyjádřili důvěru. Budeme se i nadále snažit zkvalitňovat naši nabídku a služby tak, aby se u nás zákazníci, vždy cítili „jako doma,“ uvedl Martin Rigler, ředitel marketingu a vnitřních vztahů knihkupectví Neoluxor.
Do průzkumu byly zařazeny firmy z různých odvětví, které byly vybrány na základě důležitosti na trhu (objemu tržeb) a toho, jak jsou zapsány do povědomí zákazníků napříč demografickou strukturou. Hodnotilo se prostřednictvím metody Nunwood, která rozděluje přístup firmy vůči zákazníkům do šesti pilířů. Jde o personalizaci (zda se zákazník cítí být pro firmu důležitý), integritu (jaké má firma hodnoty a zda nestojí jen na zisku), očekávání (zda se naplnilo, případně bylo překonáno), řešení problémů (jak je firma schopna zvládnout reklamaci), čas a úsilí (jak je obsluha rychlá) a empatii (zda je firma schopna vcítit se do potřeb zákazníka).
Na prvních třech místech se umístily banky. Zákaznicky nejoblíbenější značkou je podle průzkumu KPMG Air Bank, na druhém a třetím místě pak Equa bank a Fio banka.
Zdroj: knihkupectví Neoluxor
Praha, 22. července 2017