V souvislosti s pokračováním edukační kampaně Nekrm koš! vybaví obchodní řetězec Kaufland své prodejny novými specializovanými stojany pro zlevněné zboží z úseku ovoce a zeleniny.
Takzvané slevové displeje budou postupně instalovány do všech prodejen. Budou sloužit k prezentaci zlevněného zboží z úseku ovoce a zeleniny. V prvotní fázi projektu najdou zákazníci na těchto stojanech originálně balené zboží od dodavatelů společnosti Kaufland. Výše slevy a finální cena produktu pak budou uvedeny na speciální slevové etiketě umístěné na balení.
„Jsme velice rádi, že se nám daří zavádět stále nové způsoby, které zákazníkům usnadní nákup a zároveň nám pomohou snížit množství potravinového odpadu. Zákazníci jsou v rámci slev v oddělení ovoce a zeleniny zvyklí také na průběžné zlevňování produktů v chladicích vitrínách. Tento systém zůstane i nadále zachován, především proto, abychom dodrželi teplotní řetězec. Ostatní zlevněné balené produkty, jako jsou například papriky, cherry rajčata či hroznové víno, zákazníci najdou právě v nových speciálně označených stojanech,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl.
Společnost Kaufland se prevenci vzniku potravinového odpadu věnuje dlouhodobě a zavedl do svých prodejen celou řadu opatření, která pomáhají uchovávat potraviny déle čerstvé a přispívají tak ke snížení množství organického odpadu vzniklého přímo na prodejnách. V tomto ohledu hraje důležitou roli například moderní vzduchotechnika, která udržuje příznivou teplotu v úseku ovoce a zeleniny, či moderní poolingový systém. V rámci něj zůstává ovoce a zelenina po celou dobu logistického procesu (od distributora až po umístění v prodejně) ve stejné ESP bedýnce, což zabraňuje procesu zkázy a zároveň pomáhá společnosti Kaufland významně snižovat používání jednorázových kartonů. Dlouhodobě také spolupracuje s Českou federací potravinových bank a s lokálními mysliveckými spolky nebo zoologickými zahradami.
Zdroj: FleishmanHillard
Praha, 29. srpna 2024