Kaufland úspěšně exportuje privátní značky a zvyšuje tak podporu českých výrobců

Kromě zajištění bohatého výběru produktů privátních značek se obchodní řetězec Kaufland věnuje také vývozu tohoto sortimentu do prodejen v dalších zemích Evropy. V roce 2023 dosáhl export produktů privátních značek ze 49 různých sortimentních skupin od 28 českých dodavatelů hodnoty 4 miliony EUR. Mezi nejpopulárnější kategorie produktů vyhledávaných v zahraničí patří müsli a cereální tyčinky značky K-Classic, cereální vločky či přípravky na pečení.

Export privátních značek se aktuálně týká především zboží z oblasti trvanlivých potravin. Mezi další populární kategorie produktů patří vývary a bujony, různé druhy pudinkových prášků a instantních dezertů či produkty zahraniční lokální kuchyně.

Celkový objem vývozu zboží privátních značek činil téměř 16 milionů kusů. Exportu jednoznačně dominují produkty řady K-Classic, z nichž nejpočetnější skupinu tvoří K-Classic müsli tyčinky. V loňském roce tak do prodejen Kaufland v Polsku, Bulharsku a Chorvatsku putovalo více než 2,7 milionu kusů s müsli tyčinkami různých příchutí, přičemž nejoblíbenějším druhem byla tyčinka s příchutí Jahoda v jogurtu. Výrazná poptávka především v Bulharsku, Chorvatsku a Rumunsku panuje po jemných ovesných vločkách K-Classic, kterých bylo v loňském roce vyvezeno více než 1,2 milionu kusů. Zákazníci v Bulharsku a Rumunsku si také oblíbili K-Classic smetanovou zmrzlinu, které bylo v posledním roce do obou zemí dodáno téměř 602 tisíc kusů.

Jsme velice rádi, že o produkty našich privátních značek mají zájem i zákazníci na dalších evropských trzích. Díky spolupráci s ověřenými dodavateli na českém trhu můžeme tyto kvalitní a zároveň cenově dostupné produkty vyvážet na další trhy, kde má toto zboží nezpochybnitelný úspěch,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl.

 

Zdroj: FleishmanHillard

Praha, 14. srpna 2024