Společnost Kaufland se dobrovolně připojila k Detox kampani organizace Greenpeace. Přijetím výzvy se společnost Kaufland zavázala přestat používat při výrobě textilu a obuvi látky, které poškozují životní prostředí.
Detox kampaň spustilo Greenpeace v roce 2011. Cílem je, aby se oděvní značky spolu s maloobchodníky zavázaly k nulové toleranci vypouštění nebezpečných chemických látek a požadovaly od svých dodavatelů a výrobců zamezení úniků toxických látek z továren do místních vod.
„Kaufland si uvědomuje svou odpovědnost za zdraví lidí i za ochranu životního prostředí při výrobě textilu a obuvi a zasazuje se za kvalitu a posílení důvěry ve své výrobky. Na tomto pozadí vyvíjí strategie k optimalizaci výrobních procesů těchto produktů bez používání určitých chemických látek. Společnost Kaufland si dala za cíl přestat do roku 2020 používat při výrobě oblečení, obuvi a domácího textilu u vlastních značek a jí realizovaného dovozu veškeré chemikálie, jež poškozují životní prostředí,“ říká Michael Šperl, vedoucí oddělení Mediálního marketingu společnosti Kaufland Česká republika.
Závazek je součástí dohody uzavřené mezi společností Kaufland a organizací Greenpeace nazvané Detox Commitment. Proškoleni budou jak zaměstnanci Kauflandu, tak i jeho dodavatelé. Ve výrobních podnicích budou pravidelně odebírány vzorky odpadních vod a výrobní postupy stejně jako obsah chemikálií budou prověřovány v rámci auditu. Na základě získaných výsledků poté budou zaváděny procesy vedoucí ke zlepšení. Detox Commitment stejně jako roční zprávy budou zveřejňovány na webových stránkách Kauflandu.
Zdroj: Kaufland
Praha, 17. ledna 2016