Karlovarské minerální vody se stávají výhradním distributorem snacků PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku

Karlovarské minerální vody a.s. (KMV) se stávají výhradním nápojovým franšízantem a distributorem snacků PepsiCo v Česku, Maďarsku a na Slovensku a zakoupí stávající podniky PepsiCo v těchto zemích. Transakce podléhá schválení příslušných antimonopolních úřadů a očekává se, že bude dokončena v 1. pololetí 2018. Touto akvizicí naroste skupině KMV roční obrat o 50 % a skupina KMV se stane největším dodavatelem minerální vody a nealko nápojů v regionu ČR, Slovensko a Maďarsko.

Skupina KMV se uvedenou akvizicí rozroste o tři firmy ve třech zemích (ČR/SR/Maďarsko) s přibližně 900 zaměstnanci, dvěma výrobními závody a celkovým ročním obratem cca 4,2 mld. Kč. Nápojové portfolio skupiny KMV se rozšíří o značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Rockstar, džusy a nápoje Toma, pramenitou vodu Toma a limonády Slice. Zároveň převezme i distribuci bramborových lupínků značky Lay´s a Cheetos.

„Díky této akvizici bude moci skupina KMV nabídnout klientům a spotřebitelům ucelené portfolio složené z nejprémiovějších a nejkvalitnějších produktů, a to v rámci různých obchodních kanálů. V ČR, SR i Maďarsku doplníme naši stávající nabídku pro HORECA segment o dosud chybějící kategorii kolových nápojů,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV, a doplňuje: „KMV v posledních letech potvrzují status úspěšné české firmy, která své know-how z tuzemska předává dál a úspěšně rozvíjí své zahraniční akvizice. Jsme hrdí, že jsme mezi několika českými firmami, které takto expandují do zahraničí a jsou strategicky i finančně připraveny a schopny kupovat lokální výrobce.“

Finanční poradenství v projektu poskytla společnost Raiffeisenbank, bankovní financování transakce zajistily Československá obchodní banka a Česká spořitelna.

„Výsledkem této změny bude vytvoření nové dynamické organizace, která bude těžit z toho nejlepšího z obou společností – flexibility rodinné firmy a sofistikovanosti mezinárodní firmy. Pevně věříme, že oznámené spojení naplní očekávání spojená s kvalitou produktů a služeb, které zákazníci očekávají od společností Karlovarské minerální vody a PepsiCo.,“ dodává Alessandro Pasquale.

V České republice je skupina KMV číslo jedna v segmentu přírodních a ochucených balených vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. Po akvizici rakouské firmy Waldquelle se jí například podařilo s úspěchem adaptovat českou tradici a nabídnout tamní minerální vodu stejného jména i v ochucených variantách. Také u rakouských sousedů si ochucená minerální voda získala velkou oblibu. V Maďarsku je skupina KMV lídrem na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi – Kékkúti Mineral Water Kft. I na maďarském trhu začala v roce 2016 vyrábět ochucené varianty minerální vody. Současně se zde začala prodávat i česká minerální voda Magnesia. Na Slovensku drží skupina KMV pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod. V Bulharsku v roce 2017 převzala skupina KMV společnost Quadrant Beverages JSC., která je v Bulharsku mj. oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess)a Pepsi- Lipton International (Lipton Ice Tea).

 

Zdroj: Karlovarské minerální vody

Praha, 23. ledna 2018