Trendy posledních roků potvrzují také letošní statistiky. Pro výběr dovolených Češi v hojné míře využívají online nabídek cestovních kanceláří či agentur a samozřejmě také specializovaných srovnávačů.
„Možnost snadného srovnání a vyhledávání je snad ještě lepší než u běžného zboží. Zákazníci si snadno navolí své preference a mohou vybírat. Již v loňském roce si zakoupilo dovolenou přes internet více než 25 % uživatelů a také letos směřuje stále více Čechů na dovolenou pomocí online objednávky,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Nejen na dovolenou je ale třeba se v létě vybavit. Vybrat si v e-shopu vhodné sportovní vybavení nebo hračky do vody či na pláž můžou nakupující ze široké nabídky bez starostí. Sportovní oblečení či vybavení si například koupí každoročně 37 % uživatelů internetu, ve věku 25 – 34 let je to téměř každý druhý nakupující.
A jak je to v létě se zábavní elektronikou? Oproti minulosti ruku v ruce se stále lepšími chytrými telefony klesá zájem o fotoaparáty. Zatímco ještě v roce 2010 si fotoaparát v e-shopu pořídilo 21 % zákazníků, v roce 2014 už to bylo jen 15 %. Naopak mobil či tablet si na internetu každý rok pořídí téměř 40 % nakupujících.
„Každoročně mohou prodeje elektroniky ovlivnit například velké sportovní akce. V době olympiády jdou ve vyšší míře na odbyt moderní televize. Letos však v letním období již žádné neobvyklé výkyvy nejsou,“ uzavírá Jan Vetyška.
Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci (APEK)
Praha, 9. července 2015