IKEA oznamuje finanční rok ve znamení výrazného růstu

Celkové tržby IKEA Group ve finančním roce 2016 (září 2015 – srpen 2016) dosáhly výše 34,2 miliardy eur. Celkové tržby vyjádřené v eurech tak vzrostly o 7,1 %, s úpravou zohledňující změny kurzů to představuje nárůst tržeb o 7,9 %. Tržby ve srovnatelných¹ obchodních domech vzrostly o 4,8 %.

„IKEA Group právě završila další skvělý rok. V našich obchodních domech jsme přivítali 783 miliony návštěvníků. Zákazníkům chceme vždy poskytovat výrobky s dobrou kvalitou a inspiraci pro krásně zařízené bydlení. Téma loňského roku „Vše se točí kolem jídla“, které zahrnovalo kuchyně, vaření, stolování a oblast potravin, mělo u zákazníků velký úspěch,“ uvedl Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.

Jedním z nejrychleji rostoucích trhů v rámci IKEA Group je i nadále Čína, za ní následuje Austrálie, Kanada a Polsko. Německo si udržuje svou pozici největšího trhu, hned za ním je USA. V loňském roce Německo zaznamenalo opět rekordní růst. Pokračuje expanze na další trhy a výstavba nových obchodních domů. IKEA Group plánuje v tomto roce otevřít první obchodní domy v Indii a Srbsku.

Na cestě stát se světovou jedničkou v prodeji bytového zařízení různými kanály IKEA Group zvyšuje své zaměření na integraci fyzického i digitálního prodeje, s cílem umožnit zákazníkům nakupovat tak, jak to vyhovuje jejich potřebám. IKEA Group dále v uplynulém roce otevřela 19 výdejen zboží. Dalším krokem bude vybudovat flexibilní distribuční síť, která zajistí zákazníkům snadnou dostupnost zboží a pohodlné nákupy.

IKEA Group se nadále snaží mít pozitivní vliv na lidi i planetu, motivovat zákazníky a zaměstnance k tomu, aby doma bydleli šetrněji a ohleduplněji k životnímu prostředí. Nárůst prodeje žárovek o 15 % v roce FY16² je v souladu s ambicí prodat zákazníkům IKEA do konce roku 2020 více než 500 milionů žárovek LED. Přechod na žárovky LED ušetří peníze i energii, protože tyto světelné zdroje vydrží až 20 let a spotřebují o 85 % méně energie než běžné žárovky.

„V novém roce  se chceme ještě více zaměřit na to, abychom poskytovali všem našim návštěvníkům co nejlepší zkušenost s IKEA, ať už prostřednictvím návštěvy v obchodním domě nebo jiných kanálů. Naše snahy jsou uskutečnitelné jen díky našim nadšeným zaměstnancům, kteří letos, jako obvykle, odvedli výbornou práci,“ shrnuje Peter Agnefjäll.

„Vidíme, že zájem o bytové zařízení v celém regionu Česká republika, Maďarsko a Slovensko stále roste. V České republice očekáváme skvělé hospodářské výsledky, odhadujeme nárůst tržeb o devět procent oproti loňskému roku. Zákazníci dávají přednost individuálnímu stylu a řešením ušitým na míru jejich životu a potřebám. Je pro ně stále víc důležitá trvalá udržitelnost a chtějí za vynaložené peníze získat vysokou kvalitu. V IKEA se neustále snažíme vyhovět jejich očekáváním, nabízíme jim široký sortiment kvalitních a dostupných výrobků vhodných pro každodenní bydlení. Sortiment neustále rozvíjíme a nabízíme také velký výběr sezónních a limitovaných kolekcí,“ uvedl Marek Feltl, generální ředitel IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. Finanční výsledky pro Českou republiku zveřejní IKEA začátkem listopadu.

1. Srovnatelné obchodní domy = obchodní domy, které byly v provozu po celé období finančních roků 2015 a 2016
2. FY16 = finanční rok 2016 zahrnuje období od 1. září 2015 do 31. srpna 2016

 

Zdroj: IKEA

Praha, 14. září 2016